Redeye: Polygiene - Ett sämre kvartal

Polygienes rapport för det fjärde kvartalet visade på en betydligt lägre försäljning än väntat. Bolaget kommunicerar att tappet inte beror på ”förlorade intäkter” utan kommer sannolikt korrigeras under 2018. Ny värdering i base case uppgår till 15 (16) kronor per aktie och fair value range till 6-21 (6-22) kronor.

Läs mer och ladda ned analysen: https://goo.gl/9EhFZ5

Börja följa bolag hos Redeye för att direkt få de senaste analyserna inom Tech och Life Science.

Detta är ett pressmeddelande från Redeye - Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/about/

Om oss

Polygiene är med den egenutvecklade behandlingen Odor Control Technology en världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, utrustning och andra material. Vårt skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i våra produkter och tjänster. Ett hundratal välkända internationella varumärken som Patagonia, Adidas, Salomon, Peak Performance, Berghaus, Dcore och La Sportiva har valt Polygiene. Polygiene grundades i januari 2006 genom en avknoppning från Perstorp och är baserat i Malmö.