TMF och Polygiene lanserar vaddering till cykelbyxor (chamois) med permanent luktkontroll

TMF Quality Cycling pads är ett italienskt företag som tillverkar vaddering till cykelbyxor som nu lanserar Polygiene-behandlad vaddering för cykelbyxor. I och med det nya partnerskapet kan TMF behandla både tyget och skumfyllningen med Polygienes luktkontrollsbehandling för en unik, bekväm, fräsch cykelbyxa utan oönskad lukt.

TMF vill inspirera idrottsutövare att överträffa sina begränsningar genom överlägsna produkter framtagna med fokus på forskning, utveckling och innovation.

– Vi är mycket glada att tillsammans med Polygiene kunna erbjuda unik laminerad vaddering till cykelbyxor. Nu kan våra partners addera extra komfort och permanent fräschör under produktens hela livslängd till sina kunder, säger Lara Furfaro, Export & Sales Manager på TMF Quality Cycling Pads.

TMF garanterar sina kunder absolut komfort, maximalt med skydd och förbättrad sportslig prestation tack vare banbrytande teknologi, toppmoderna material samt innovativ design och tillverkning i skapandet av oslagbara vadderade cykelbyxor.

– Vi är stolta över samarbetet med TMF då vi anser att TMF:s premium-vaddering tillsammans med vår lösning för permanent odörkontroll erbjuder cyklister extra komfort vid varje åktur, säger Christian von Uthmann, vd, Polygiene.

TMF grundades i Italien 1984 och har sedan starten utvecklats till ett globalt varumärke som producerar och exporterar vadderade cykelbyxor och sadlar, samt tillhörande accessoarer över hela världen. Idag är TMF hyllade som en av världens ledande företag inom cykelindustrin när det kommer till design, innovation och forskning.

Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Christian von Uthmann, CEO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-post: cvu@polygiene.com
Ulrika Björk, CFO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Ett hundratal internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.

Om TMF
Alla TMFs produkter tillverkas i Italien, Made in Italy, där de genomgår rigorösa tester och certifierings processer för att säkra att de följer europeiska och internationella standarder, särskilt i hänseende av respekten för miljön. Idag kan TMF erbjuda den högsta graden av komfort för cyklister och fortsätta att ständigt utvecklas för att möta utmaningarna på en marknad av cykelsadelmarknad, baserad på vetenskaplig innovation övervakad, verifierad och garanterad av medicinsk expertis.

TMF