Svenska tygblöjor på export

Report this content

Nya marknader har öppnat sig för svenska tygblöjor. Efterfrågan har ökat från både Island, Åland, Finland och Norge när grannländerna upptäckt svenska POOPS!.

– Island är ett land med en tradition av tygblöjor, och då är det extra glädjande att man väljer att ta in tygblöjor från Sverige, säger Jane Rogoleva, grundare av företaget POOPS! som tillverkar tygblöjor och potträningsbyxor.

Intresset har ökat stadigt sedan starten 2010 och försäljningen har ökat med 50 % det senaste året.

Jane Rogoleva har en bakgrund som produktutvecklare och textildesigner och den kombinationen har hon utnyttjat i arbetet med tygblöjorna. POOPS! utmärker sig genom speciella läckbarriärer som gör att de mycket sällan läcker som andra tygblöjor kan göra. Med tygblöjor undviker man även kemikalier och genom att barnet känner vad som händer i blöjan och kan säga till så får man ett blöjfritt barn tidigare.

– När jag själv blev gravid började jag omedelbart leta efter alternativ på marknaden men hittade inte några som jag tyckte var tillräckligt bra eller prismässiga. Att köpa tygblöjor ska också bara ett alternativ för plånboken, säger Jane Rogoleva.

POOPS! tillverkar även sedan i år potträningsbyxor, så kallade training pants. De är ett populärt alternativ när det är dags att potträna.

"En favorit" - läs blöjfribebis recension om POOPS! potträningsbyxor.

Fakta:
POOPS! tygblöjor har en bambufrotté på insidan och i inlägget. Bambu är mycket fördelaktigt för just blöjor. Det har en utmärkt uppsugningsförmåga och har dessutom en antibakteriell funktion. Bambu har även miljöfördelen att det inte behövs bekämpningsmedel. Blöjorna är testade så att de inte innehåller bisfenol A eller ftalater.

För mer information kontakta:
Jane Rogoleva, grundare POOPS!
Mobil: 073-988 33 78, mejl: info@poops.se
www.poops.se