Porsche Center Väst expanderar

Framgångsrika Porsche Center Väst med anläggningar i Borås och Göteborg expanderar nu österut och har från och med januari förvärvat Porsche Service Center i Linköping.

Porsche Center Väst, som ägs av familjerna Larsson och Carlsson, kommer genom den här affären att från och med januari 2011 driva anläggningarna i västra Sverige, Borås, Göteborg och Landvetter, samt nu också Porsche Service Center Linköping .

Det känns jättekul och spännande att få utveckla och driva Porsche-organisationen i denna region av Sverige. Vi har tidigare haft planer på att etablera oss i Linköping och nu blir det verklighet, säger Ulf Larsson, VD för Porsche Center Väst.

- Det är viktigt för oss att våra kunder får ett bra omhändertagande nu när vi genomför en aggressiv tillväxtplan för märket i Sverige. Det är helt i linje med vår återförsäljarstrategi att ha några få men starka ägare i organisationen”, säger Bosse Janson, märkeschef för Porsche Sverige.

Porsche Service Center Linköping öppnade sin nybyggda anläggning sommaren 2010 under ledning av Andrea Tuti som även i fortsättningen kommer att vara ansvarig för verkstaden. Han är en känd profil i Porsche-kretsar efter att i egen regi jobbat med Porsche i över 25 år .

Den idag ca 700 kvm stora anläggningen, varav 500 kvm verkstad, kommer snart att få en lika stor bilhall med plats för cirka 20 begagnade bilar. Anläggningen som ligger i Hackefors, bara ett stenkast från motorbanan Sviestad, kommer inom kort att behöva förstärkas med ytterligare en tekniker och en säljare.

För ytterligare information kontakta Porsche Sveriges Bosse Janson på tel 08-553 869 12, e-mail: bosse.janson@porsche.se, eller Porsche Center Västs Ulf Larsson på tel 033-12 95 95 elller e-mail ulf@porsche-center.se

Porsche är en av världens mest framgångsrika sportbilstillverkare med modellserierna 911, Boxster, Cayman, Panamera och Cayenne. År 2010 tillverkades nära 95 000 Porsche varav 477 registrerades i Sverige. Porsches största marknader är USA och Tyskland. I Sverige säljs nya Porsche genom Porsche Center som finns i Borås, Göteborg, Karlstad, Kalmar Malmö och Stockholm.

Om oss

Porsche är en av världens mest framgångsrika sportbilstillverkare med modellserierna 911, Boxster, Cayman, Cayenne, Macan och Panamera. År 2014 registrerades 819 Porsche i Sverige. Porsches största marknader är Kina och Tyskland. I Sverige säljs nya Porsche genom Porsche Center som finns i Borås, Göteborg, Kalmar, Malmö, Stockholm, Umeå och Örebro