Ökat krav på ingenjörer att designa nästa generations vårdsystem

Report this content

Den 8 september håller det amerikanska företaget ADI – Analog Devices - ett seminarium om att designa nästa generations vårdssystem. Seminariet hålls på Hotel Park Inn i Uppsala, är kostnadsfritt och vänder sig till ingenjörer inom forskning och utveckling, produktutvecklare och projektledare inom hälso- och sjukvård.

Medicinsk utrustning har gått mer och mer från standardlösningar till att kräva specialdesignade lösningar. Den ökande efterfrågan på sofistikerade medicinska system har inneburit en utmaning – inte minst för ingenjörerna. Seminariet kommer att belysa frågor som ingenjörerna ofta ställs inför när de designar nästa generations vårdsystem för såväl sjukhus som hemmabruk.

Under seminariet får deltagarna lära sig mer om och dela med sig av sina erfarenheter runt att designa applikationer för såväl medicinska bildhanteringssystem som detektorer och patientövervakningssystem.

Deltagandet är kostnadsfritt. Registrering sker på https://www.certain.com/system/profile/web/index.cfm?PKwebID=0x270390abcd

Var: Hotel Park Inn Uppsala, Storgatan 30 i Uppsala

När: 8 september 2011, klockan 9-17

About Analog Devices