Caroline Sundewall och Jan Åström föreslås som nya styrelseledamöter i Strålfors Strålfors nomineringskommitté har meddelat att den vid nästa bolagsstämma avser föreslå nyval av två nya ledamöter i Strålfors styrelse: Caroline Sundewall, fristående företagskonsult i eget bolag. Född 1958. Civilekonom HHS i Stockholm. Övriga styrelseuppdrag: Telia och Lifco. Ingår även i SNS arbetsgrupp för ökad mångfald i näringslivets ledningar och styrelser. Tidigare anställningar hos Chase Manhattan Bank, Handelsbanken, Dagens Industri, Affärsvärlden, Ratos, Sydsvenskan och Finanstidningen. Årets ekonomikvinna 1998 samt årets ekonomijournalist 2000 och 2001. Jan Åström, Vice VD och ställföreträdande koncernchef SCA. Född 1956. Civilingenjör KTH i Stockholm. Tidigare VD och koncernchef MoDo Paper samt andra företagsledande befattningar inom MoDo Paper, SCA Packaging och SCA Fine Paper. Caroline Sundewall och Jan Åström föreslås ersätta Bengt Borndalen och Tore Wiwen-Nilsson. Aktieägare som representerar 85% av aktierna och mer än 90% av rösterna stöder förslaget. Strålfors nomineringskommitté består av Göthe Parkander (ordförande), Caroline af Ugglas, Skandia, och Sven Fridolfsson, egen företagare. Bolagsstämman avhålls i Ljungby den 7 maj 2002. För ytterligare information kontakta: Göthe Parkander Tel: 0372-851 18 Strålfors är ett IT-fokuserat Business to Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring. Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information. Koncernen omsätter 3,2 miljarder SEK och har verksamhet i 11 länder med totalt 1900 anställda. Strålfors aktier är noterade på Stockholmsbörsen sedan 1984. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/14/20011214BIT00220/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/14/20011214BIT00220/bit0002.pdf