Sparbankerna Finn och Gripen valde Strålfors som leverantör av EMV-kortet

Sparbankerna Finn och Gripen valde Strålfors som leverantör av EMV- kortet Cerdo Bankpartner AB, ett av Sparbankerna Finn och Gripen samägt bolag, har tecknat avtal med Strålfors om leverans av det nya EMV-kortet (Europay/MasterCard/Visa-kort). Avtalet beräknas initialt vara värt mellan 5 och 10 MSEK. - Avtalet är ett resultat av vår strategiska satsning på kortsidan, säger Per Samuelson, VD och koncernchef på Strålfors. Bland annat i har vi under lång tid byggt upp en stor kompetens på området. Att Cerdo, liksom Handelsbanken, nu valt oss som leverantör och givit oss sitt förtroende att utveckla personaliseringen av deras EMV-kort, ser vi som en kvittens på att våra satsningar varit riktiga, fortsätter Per Samuelson. Genom att vi certifierat vår produktionsenhet i Uppsala till EMV-status och har ett nära samarbete med Oberthur Card Systems, kan vi hela tiden erbjuda marknaden tillgång till den absolut senaste utvecklingen. - Cerdo Bankpartner har alltid som målsättning att för våra kunder hitta de bästa och mest kostnadseffektiva lösningarna inom alla områden. I valet av leverantör för EMV-lösningen såg vi att Strålfors kunde erbjuda all den kompetens som är nödvändig för att genomföra ett projekt av den här arten, säger Pål Alfvegren, VD för Cerdo Bankpartner. För ytterligare information kontakta: Per Samuelson, Strålfors Mobil: 0708 - 58 54 40 VD och Koncernchef Tfn: 0372 - 854 40 Pål Alfvegren, Cerdo Bankpartner AB Tfn: 042 - 444 60 01 VD Mobil: 0702 - 14 03 35 Presskontakt: Elisabeth Sjöberg, Strålfors Tfn: 040-661 37 17 Extern Information Mobil: 0708 - 85 11 92 Om Strålfors Strålfors är ett IT-fokuserat Business-to-Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring. Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information. Koncernen omsätter 3 miljarder SEK och har verksamhet i 12 länder med totalt 1725 anställda. Strålfors B-aktie är noterad på Stockholmsbörsen sedan 1984. www.stralfors.se Om Cerdo Cerdo Bankpartner erbjuder ett fullständigt sortiment av administrativa tjänster och IT-kompetens inom bank och finans. Cerdo Bankpartner samarbetar med ledande aktörer i branschen och har beprövade lösningar för banker och andra företag med behov av finansiella tjänster. Huvudkontoret finns i Helsingborg. Läs mer på www.cerdo.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00480/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00480/wkr0002.pdf