Strålfors bolagiserar del av affärsområdet Supplies

Strålfors bolagiserar del av affärsområdet Supplies Strålfors affärsområde Supplies marknadsför produkter för IT- och kontorsdrift till nordiska kunder. Försäljning sker till såväl slutkunder som återförsäljare. För att stärka försäljningen till återförsäljare och möta kundernas och leverantörernas krav på ökad tydlighet på den nordiska marknaden, bedrivs denna del av verksamheten fr.o.m. idag under separat namn och varumärke: IPM Reseller Partner AB. Kortsiktigt påverkar denna åtgärd inte Strålfors omsättning och resultat. För mer information kontakta: Kjell-Åke Jönsson, Strålfors Mobil: 0708 - 99 52 34 VVD och ekonomidirektör Telefon: 0372 - 852 34 Strålfors är ett IT-fokuserat Business-to-Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring. Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information. Koncernen omsätter 3,0 miljarder SEK och har verksamhet i 12 länder med totalt 1725 anställda. Strålfors B-aktie är noterad på Stockholmsbörsen sedan 1984. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00470/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00470/wkr0002.pdf