Strålfors ser positivt på IBM's köp av DMdata

Strålfors ser positivt på IBM's köp av DMdata Enligt pressmeddelande som gått ut idag har IBM meddelat att man köper A.P. Möller - Maersk Group's IT enhet Maersk Data. Samtidigt meddelar IBM att man även köper det danska driftbolaget DMdata, som ägs av Maersk Data, Danske Bank och WM-data. Strålfors har sedan årsskiftet 2001/2002 ett gemensamt bolag för informationslogistik med DMdata i Danmark, Strålfors Information Logistics A/S, som svarar för utdata åt bland annat den Danske Bank. Bolaget ägs till hälften av vardera Strålfors och DMdata och har 112 anställda. Går affären igenom, vilket förutsätter godkännande av berörda konkurrensmyndigheter, kommer Strålfors i framtiden att få IBM som partner i den danska verksamheten. - Vi har sedan flera år ett bra samarbete med DMdata, IBM och den Danske Bank och ser därför mycket positivt på den här affären, säger Per Samuelson, VD och koncernchef i Strålfors. För ytterligare information kontakta: Per Samuelson, VD och koncernchef Strålfors Telefon: 040 - 661 3761 Mobil: 0708 - 58 54 40 Presskontakt: Elisabeth Sjöberg, Strålfors AB Telefon: 0372 - 851 19 Strålfors är ett IT-fokuserat Business-to-Businessföretag med grafisk tradition verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring. Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information. Koncernen omsätter 3 miljarder SEK och har egen verksamhet i tolv länder med totalt 1 740 anställda. Strålfors B-aktie är noterad på Stockholmsbörsen sedan 1984. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/17/20040817BIT21260/wkr0001.pdf IBM's köp av DMdata