Årets stora frimärksfest Frimärkets Dag firas i dagarna fyra 25-28 september

Frimärkets Dag 2008 genomförs på 65 platser över hela landet. Posten medverkar på mässan Bok & Bibliotek i Göteborg och på Postmuseum i Stockholm. Två nya frimärksserier ges ut den 25 september.

Årets stora frimärksfest Frimärkets Dag firas 25-28 september på 65 platser över hela landet. Denna gång genomförs Frimärkets Dag lokalt av Sveriges Filatelist-Förbund och Sveriges Frimärksungdom i samarbete med Posten.

Posten medverkar på populära mässan Bok & Bibliotek i Göteborg 25-28 september där frimärkena Tecknade serier är i centrum. Flera av tecknarna kommer att medverka i Postens monter, bland dem Rockys skapare Martin Kellerman. I Stockholm genomförs det stora Frimärkets Dag-arrangemanget på Postmuseum där mangatecknaren Åsa Ekström och Ulf Lundkvist, upphovsman till seriefiguren Assar, deltar på utgivningsdagen den 25 september. Åsa Ekström även den 27 september.

Utförlig information om Frimärkets Dag 2008 och vad som händer på respektive ort finns på Postens webbsida
www.posten.se/frim och Sveriges Filatelist-Förbunds webbsida www.sff.nu

Torsdagen den 25 september ger Posten ut nya frimärken, Tecknade serier och Höstfrukter.

Illustrationerna till frimärkena Tecknade serier har gjorts av Charlie Christensen (Arne Anka), Åsa Ekström (Svensk manga), Nina Hemmingsson (Hemmingsson), Martin Kellerman (Rocky), Ulf Lundkvist (Assar), Lars Mortimer (Hälge), Joakim Pirinen (Socker-Conny) och Cecilia Torudd (Ensamma mamman). Ulf Wahlberg har utformat frimärkena Höstfrukter med motiven pumpa, vitkål, rödbetor, potatis, morötter och äpplen.

Digitala bilder av frimärkena:

Frimärkta brev och kort är det självklara valet för personliga hälsningar.

Vid frågor kontakta:
Thorsten Sandberg, Posten Frimärken. Telefon 08-7815087.
thorsten.sandberg@posten.se

Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Med över 4 000 serviceställen ger vi daglig service till 4,5 miljoner hushåll och 900 000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser. Med drygt 30 000 medarbetare och en omsättning på nära 30 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Posten AB (publ) är ett publikt aktiebolag som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på
www.posten.se

Om oss