Carl-Anders Keller ny försäljningsdirektör på PostNord

Carl-Anders Keller blir ny försäljningsdirektör på PostNord Sverige. Han har lång erfarenhet inom försäljningsområdet och kommer närmast från DHL. Carl-Anders Keller tillträder den 1 januari nästa år.

Carl-Anders Keller kommer att ansvara för företagets medarbetare inom försäljning och kundservice. Han kommer rapportera direkt till PostNord Sveriges VD Anders Holm och ingå i PostNord Sveriges ledningsgrupp.

- PostNord står inför stora utmaningar och det ska bli fantastiskt kul att få bidra till en positiv kundresa under dessa omständigheter. Jag har tidigare framgångsrikt arbetat med att ta marknadsandelar och nu ser jag fram emot att göra det igen och bidra till att öka kundnöjdheten hos PostNords kunder, säger Carl-Anders Keller.

Närmast kommer Carl-Anders Keller från DHL, där han är Vice President Marketing and Sales inom DHL Freight Sverige. Han har arbetat inom DHL sedan 2010 och arbetade innan dess som försäljningschef inom dåvarande Posten Logistik AB och som Key Account Manager på Posten.

- Post- och logistikbranschen genomgår stora förändringar och vårt försäljningsarbete är av yttersta vikt för vår framgång. Jag ser fram emot att arbeta med Carl-Anders på PostNords resa mot marknadens bästa säljorganisation präglad av tillgänglighet, pålitlighet, hållbarhet och affärspartnerskap, säger Anders Holm, VD PostNord Sverige.

Carl-Anders Keller ersätter nuvarande försäljningsdirektören Mathias Krümmel som går vidare till den nyetablerade enheten Solutions inom PostNord Sverige. Enheten bildas 1 januari 2018 och kommer att omfatta verksamheterna PostNord TPL AB, Tidningstjänst AB - TAB, Air & Ocean, InNigh, Bud/Same Day och Termo AB. Mathias Krümmel kommer att ansvara för att tillväxtpotentialen i verksamheterna tas tillvara och säkerställa god tillväxt inom de respektive branscherna och segmenten.

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2016 hade koncernen cirka 33 000 anställda och en omsättning på drygt 38 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com