På onsdag startar poströstningen

På onsdag startar poströstningen På onsdag, den 28 augusti, börjar poströstningen. En orange hand visar vägen till alla poströstningsställen i landet. - Man kan välja vilket ställe man vill, oavsett var man bor i landet. På Postens webbplats, www.posten.se, finns en sökfunktion så att man kan se var närmaste poströstningsställe finns, säger Inger Holmström, informationsdirektör, Posten. Man kan också ringa till vår Kundtjänst på telefon 020 - 56 57 54. På de orter där nya Posten finns kommer årets poströstning främst att äga rum i Postcenter, på Svensk Kassaservices serviceställen samt hos de flesta av Postens partner som erbjuder kassaservice. På en del orter kommer man också att kunna poströsta i andra lokaler, t ex på bibliotek. På de orter dit nya Postens flyttlass inte kommit än erbjuds poströstning som tidigare på de traditionella postkontoren och i post-i- butik. - Det har funnits farhågor att poströstningen till största delen skulle äga rum i landets livsmedelsbutiker. Därför vill jag gärna understryka att nästan all poströstning kommer att ske i våra egna lokaler eller hos erfarna partners som tidigare haft detta förtroendeuppdrag, säger Inger Holmström. Poströstning kommer att erbjudas runtom i landet. Totalt kommer det att finnas 1450 ställen, fördelade på 1375 adresser. Siffrorna förklaras av att Svensk Kassaservice och Postcenter är samlokaliserade på samma adress på en del orter. Poströstning kan också ske hos landets 2700 lantbrevbärare . Vid frågor kontakta: Postens presstjänst, press@posten.se, tel 08 - 23 10 10. Tillhörande bildmaterial finns i Pressrummet på www.posten.se Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Kort sagt är vi experter på allt mellan "Till och Från". Med över 3000 serviceställen ger vi daglig service till 4,1 miljoner hushåll och 500.000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser. Med cirka 40.000 medarbetare och en omsättning på närmare 24.5 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Moderbolag i koncernen är Posten AB (publ) som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/26/20020826BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/26/20020826BIT00360/wkr0002.pdf

Om oss

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2015 hade koncernen 35 000 anställda och en omsättning på cirka 40 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com