PostNord Logistics Award - Flera meriterade tillskott till juryn

Sedan år 2002 delas den prestigefyllda logistikutmärkelsen PostNord Logistics Award ut för att uppmärksamma och premiera framgångsrika logistiklösningar. Nu har juryn fått flera meriterade tillskott genom Lotta Lyrå från Clas Ohlson, Pär Svärdson, Apotea, Annemarie Gardshol, PostNord Sverige samt Isabelle Baumann, PostNord.

PostNord Logistics Award är den enda logistikutmärkelsen i Sverige som alla företag och organisationer själva kan nominera sig till. För kommande PostNord Logistics Award har juryn fått fyra nya, meriterade tillskott:

Lotta Lyrå, koncernchef och vd för Clas Ohlson. Tidigare har hon bland annat varit global utvecklings- och expansionschef på Ikea, samt haft olika befattningar vid Södra Skogsägarna och McKinsey & Company.

Pär Svärdson, grundare och vd Apotea. Pär är en av Sveriges stora pionjärer inom e-handel.
Han var bland annat med och startade Adlibris. Han har en gedigen erfarenhet kring logistik och dessutom har han tagit emot PostNord Logistics Award vid två tillfällen, både för Apotea och för Adlibris.

Annemarie Gardshol är vd för PostNord Sverige. Tidigare vd PostNord Strålfors. Innan dess ansvarig för; e-handeln, utveckling av PostNords nordiska kunder samt chef för enheten Koncernstrategi. Bakgrund med flera år inom medicinteknik på olika ledande positioner. Managementkonsult på McKinsey.

Isabelle Baumann, chef Business Innovation & Technology inom eCom & Logistics på PostNord. Isabelle har en gedigen erfarenhet av Supply Chain Management och har tidigare haft strategiska och operativa roller inom Arla Foods, Memnon Networks/Unifaun och Scania.

KRITERIER
Juryns djupa kompetens inom logistik i kombination med att tävlingen är öppen för alla gör utmärkelsen till Sveriges ledande logistikpris. Juryn, som leds av logistikprofessor Mats Abrahamsson, utser fyra finalister och en vinnare utifrån tre huvudkriterier
:

1. Logistiklösningens grad av kundnytta, innovationskraft, kreativitet och nytänkande.

2. Logistiklösningens effektivitet och påverkan på verksamhetens konkurrenskraft, samt effektivitet och lönsamhet i verksamheten totalt sett.

3. Logistiklösningens bidrag till företagets samhällsansvar (CSR) i form av mindre klimatpåverkan och bättre arbetsförhållanden i supply chain.

Från och med nu till och med den första februari kan tävlingsbidrag nomineras. Därefter påbörjas en process för att utvärdera och vaska fram de fyra bidrag som går till final och har chansen att vinna årets PostNord Logistics Award. Alla företag och organisationer som bedriver verksamhet i Sverige kan anmäla bidrag till tävlingen. Anmälan görs på www.postnord.se/logistikpriset senast den 31 januari 2019. PostNord Logistics Award för år 2018 delas ut den 21 mars 2019.

Den nya juryn i sin helhet:
Mats Abrahamsson, ordförande, professor i logistik vid Linköpings universitet
Lotta Lyrå, vd och koncernchef Clas Ohlson
Pär Svärdson, grundare och vd Apotea
Mats Rignell,
Supply Chain Executive, Epiroc
Annemarie Gardshol, vd PostNord Sverige
Isabelle Baumann, chef Business Innovation & Technology, PostNord, BA eCom & Logistics
Stefan Karlöf, projektledare för juryarbetet, Karlöf kommunikation AB

För ytterligare information och bilder kontakta:

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2017 hade koncernen cirka 31 000 anställda och en omsättning på drygt 37 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com