PostNord tecknar avtal med Reitan om paketutlämning

PostNord och Reitan Convenience Sweden AB har tecknat ett nytt ramavtal för utlämningsställen. Avtalet gäller från och med den 1 juni 2018 och innebär att paket som skickats med PostNord inom kort kan hämtas även hos de Pressbyråer och 7-Eleven som väljer att vara utlämningsställe.

PostNord har omkring 2000 utlämningsställen runt om i landet, de flesta i samarbete med de stora dagligvarukedjorna. Svenskarnas e-handel ökar stadigt, och antalet paket växer med den. Ett starkt och tätt nät av utlämningsställen borgar för god service till konsumenterna, var de än bor.

- Vi är väldigt glada över samarbetet med Reitan och hoppas att många av butikerna ska välja att vara utlämningsställen. Vi ska finnas på centrala platser där många människor rör sig och Reitans butiker blir ett bra och välkommet tillskott, säger Annemarie Gardshol, vd för PostNord Sverige.

Reitan finns i stora delar av landet med starka varumärken och har cirka 500 servicepunkter i Sverige. Reitan är landets största aktör inom servicehandeln och deras erbjudande kompletterar och stärker PostNords övriga ramavtal inom dagligvaruhandeln.

- Vi eftersträvar enkelhet och vill finnas till hjälp för våra kunder. Samarbetet med PostNord passar väl in i det, säger Carl Åkerblad, Kategorichef för tjänster på Reitan.

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2017 hade koncernen cirka 31 000 anställda och en omsättning på drygt 37 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com