PostNord tecknar avtal om tredjepartslogistik och förstärker sin närvaro i Småland

PostNords verksamhet för tredjepartslogistik (TPL) förstärker sin närvaro i Småland då företaget från och med 1 oktober 2018 kommer att ansvara för driften av Husqvarna Groups lager i Torsvik, utanför Jönköping.

Avtalet sträcker sig över en femårsperiod och innebär att PostNord kommer att driva verksamheten och leverera helhetslösningar för Husqvarna Groups lagerhantering. Detta avser reservdelar och tillbehör, inklusive global butiks- och grossistförsörjning. Samtliga tillsvidareanställda vid tidpunkten för övergången kommer att erbjudas anställning i PostNord. Idag är de anställda av Electrolux, som driver lagret i Torsvik, på uppdrag av Husqvarna Group.

- Husqvarna Group är redan idag en strategisk partner till PostNord inom distributionsområdet och vi är stolta över att ha fått utökat förtroende. Husqvarna Group är en marknadsledande global aktör som har stort fokus på innovation och utveckling, vilket stämmer väl överens med PostNords strategier för hur vi skapar hållbara logistiklösningar. Vi är väl förberedda inför uppgiften och ser fram emot vår gemensamma resa, säger Günter Bergenroth vd för PostNords TPL-verksamhet.

PostNord och Husqvarna Group har sedan tidigare ett långt samarbete kring leveranser av reservdelar och tillbehör från lagret i Torsvik till återförsäljare i Sverige.

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2016 hade koncernen cirka 33 000 anställda och en omsättning på drygt 38 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com