PostNord tecknar nytt avtal med ICA om paketutlämning

PostNord och ICA har tecknat ett nytt ramavtal som innebär att ICA även i fortsättningen är en viktig del i PostNords ombudsnät. Som den största aktören på den svenska dagligvarumarknaden har ICA bra geografisk täckning och hög service i hela landet.

- Vi är väldigt glada över att fortsätta samarbetet med ICA, som har varit gott ända sedan postombuden infördes 2001. Ett starkt och tätt ombudsnät borgar för god service och tillgänglighet oavsett var i landet du bor, och ICA är en pålitlig partner, säger Annette Rihagen, chef för det svenska ombudsnätet inom PostNord.

Svenskarna e-handlar allt flitigare, och allt tyder på att trenden håller i sig. Dagens konsumenter är medvetna och vill kunna påverka när, var och hur de får en leverans. Att hämta sitt paket hos PostNords ombud på ICA med sin kunniga och serviceinriktade personal är ett populärt leveranssätt.

- Tillsammans med ICA kan vi fortsätta att ge bra service till våra kunder, som gärna gör sina postärenden där de gör andra vardagliga ärenden. Vi ska finnas där människor rör sig, säger Annette Rihagen.

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2017 hade koncernen cirka 31 000 anställda och en omsättning på drygt 37 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com