Skicka en ängel med årets julfrimärken

Den 16 november släpper PostNord årets julfrimärken med änglar illustrerade av Sepidar Hosseini. Julstämningen förhöjs av välbekanta tillbehör som lussebullar, grankvistar och julgranskulor.  Dessutom släpps ett häfte med Vinterblommor och ett 100-kronorsfrimärke för tyngre försändelser. Frimärkena finns att köpa hos ombud och på postnord.se.

- Änglar är ett önskat julfrimärkesmotiv och julen är den period när många tar sig tid att skicka fysiska hälsningar till nära och kära. Ifjol skickade svenskarna omkring 20 miljoner julhälsningar. Änglar kommer med bud om fred och kärlek, och vi hoppas att årets julfrimärken ska inspirera till att skicka minst lika många hälsningar i år, säger Kristina Olofsdotter, chef PostNord Frimärken.

Samtidigt lanseras också frimärken med vinterblommor. Bakom blomstermotiven ligger Claus Dalby, en dansk trädgårdsentusiast och blomsterkonstnär som har stor publik i både Danmark och Sverige. För Claus Dalby är det viktigt att vi njuter av blommornas skönhet och doft också under de mörka månaderna, även om vi inte kan gå ut i trädgården och plocka dem. Vinterbuketterna kan du använda till dina hälsningar hela vintern.

Den växande e-handeln med tyngre försändelser skapar ett behov av högre frimärksvalörer. Därför har PostNord tagit fram ett frimärke med 100-kronorsvalör. Sverige är framgångsrikt när det gäller att utveckla digitala tjänster, och motivet hyllar innovationer inom spel, kommunikation, musik och teknik. Valören 100 kronor är avsedd för tyngre utrikes brev.

Läs alla fakta om frimärkena under Frimärksnyheter på postnord.se.

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2016 hade koncernen cirka 33 000 anställda och en omsättning på drygt 38 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com