Kingspan Klargester: BioFicient+ Minireningsverk ett smart val

Report this content

BioFicient+ Minireningsverk är en mycket kostnadseffektiv och säker anläggnings lösning för dina avloppsreningsbehov. Med dess låga driftskostnader och höga prestanda blir det enkelt. Kingspan Klargester har speciellt tagit fram BioFicient+ Minireningsverk för grunda anläggningsdjup och för en diskret installation under marken. Dess unika utformning och låga profil med justerbar hals sparar både tid och drar ner på kostnader vid anläggningen.

BioFicient+ Minireningsverk

Kingspan Klargesters minireningsverk BioFicient+ är en tillförlitlig och effektiv lösning för dig med hushåll utan anslutning till kommunalt avlopp. BioFicient+ är perfekt för hushåll med upp till 10 personer och tillverkas av högsta kvalité polyeten. BioFicient+ använder den senaste reningstekniken för att leverera vattenavlopp av högsta kvalitet.

Funktioner och fördelar

• Robust och tålig tack vare konstruktion av MDPE
  • Ny kompressor med höga prestanda
  • Grunt anläggningsdjup
  • Syns minimalt i omgivningen
  • Sparar både tid och kostnader vid installationen
  • Beprövad och godkänd enligt EN 12566-3
  • CE-märkt
  • NYTT! Inbyggt pumpavlopp finns nu som tillval till BioFicient+

Så fungerar BioFicient+ Minireningsverk

BioFicient+ tillhör en ny generation av minireningsverk. Den har utvecklats för att rena hushållets avloppsvatten genom ett snabbt, enkelt och kompakt system. Systemet har tre separata reningszoner i tanken. Den omrörande luftningsprocess som används är en mer kompakt vidareutveckling av den traditionella biologiska processen och ger en effektivare och grundligare rening av avloppsvattnet.

Om Oss

Kingspan Klargester är en världsledande tillverkare av kvalitets system, avlopp och blev etablerat för över 60 år sen. Vi har ett väl beprövade sortiment av avlopps reningsverk, slamavskiljare, bränsle och oljeavskiljare.

Vi är ett globalt företag med kontor på över 80 platser. Våra tjänster och produkter används inom hus och hem, företagslokaler, jordbruk, industri, transport/logistik och kommunal verksamhet.

Vi samarbetar dessutom med installatörer, designers och lokala offentliga myndigheter, för att hjälpa till att lösa problemet med avloppsvatten.