Bostadsrättsförening bestående av 24 hus väljer Prebona DuraClean

Simrishamn – Prebona AB (publ), ett nanoteknikbolag med fokus på funktionella material och substanser, meddelar idag att man erhållit en bostadsrättsförening som referenskund efter genomförd behandling med Prebona DuraClean.

Bostadsrättsförening i Partille består av 24 hus samt garage som byggdes 1985 och har tak av betongpannor som med tiden hade blivit smutsiga och ofräscha. År 2017 rengjordes och behandlades taken med Prebona DuraClean av BoaVista AB.

Prebona DuraClean förstärker takpannor samt gör ytan smutsavvisande och torrare, vilket leder till att taken förblir rena och fräscha under lång tid. Dessutom medför ett rent och torrt tak lägre energi- och underhållskostnader samt ökar värdet på fastigheten. Prebona DuraClean ger ett mekaniskt starkare tak till skillnad från målning som i huvudsak är en estetisk åtgärd. Prebona DuraClean förstärker takpannor och ökar takets livslängd avsevärt. Om man önskar en ny kulör på taket går det bra att måla taket efter behandling med Prebona DuraClean. Behandling med Prebona DuraClean medför att taket håller längre och en stor utgift för byte av tak kan skjutas upp många år.

-För oss var det viktigt med en behandling som förstärker och därmed ökar takets livslängd. Eventuellt målar vi taken om några år och då är halva jobbet redan gjort efter behandling med Prebona DuraClean, säger bostadsrättsföreningens ordförande.

-Intresset för Prebonas produkter för skydd av ytskikt växer snabbt. Inte minst tack vare det ökande intresset för lägre löpande underhållskostnader, säger Orvar Otterstedt, VD för Prebona.

Prebona AB (publ) är ett nanoteknikbolag som utvecklar, marknadsför och säljer funktionella, miljövänliga och kostnadseffektiva material och ytbeläggningar inom affärsområdena Nanocoatings, Agriculture och Nanomedicine. Prebonas vision är att bli en ledande leverantör av funktionella ytbeläggningar och partikelteknologi inom nanoområdet. Prebona AB (publ) (PREBON) är listat på AktieTorget. För mer information se www.prebona.com.