Amerikansk myndighet offentliggör anbud avseende produkter från Precise Biometrics

En amerikansk myndighet har offentliggjort anbudshandlingar avseende inköp av Precise Biometrics kombinerade smartkorts- och fingeravtrycksläsare, Precise 200 MC, för fortsatt användning inom ett existerande Public Key Infrastructure (PKI) program. Precise Biometrics avser att inkomma med offert men kan i nuläget inte kommentera eventuell order. Kontaktperson: Thomas Marschall, VD och koncernchef, Precise Biometrics AB Telefon 046-31 11 10 eller 0734-35 11 10 E-post thomas.marschall@precisebiometrics.com Precise Biometrics är marknadsledande på produkter och lösningar baserade på fingeravtrycks­igenkänning. Tekniken säkerställer människors identitet på ett snabbt och tillförlitligt sätt, samtidigt som den minskar kostnader för hantering av lösenord, identitetsstöld och bedrägeri. Precise Biometrics levererar till företag och myndighetsorganisationer över hela världen och vår teknik är licensierad till närmare 100 miljoner användare. Precise Biometrics är listat på NASDAQ OMX Stockholm, small cap (PREC). För mer information, besök oss på www.precisebiometrics.com eller se en företagspresentation.

Om oss

Precise Biometrics är en marknadsledande leverantör av lösningar för igenkänning av fingeravtryck och för att säkerställa människors identitet. Med spetskompetens inom fingeravtrycksbiometri erbjuder Precise Biometrics snabb, exakt och säker verifiering av en person. Tekniken kan användas för ID-, företags- och bankkort samt för tillgång till mobila lösningar, datorer och nätverk. Precise Biometrics levererar sina lösningar till företag och myndigheter över hela världen och företagets teknik är licensierad till nära 160 miljoner användare. Mer information finns på www.precisebiometrics.com