Amerikansk myndighet offentliggör anbud avseende produkter från Precise Biometrics

En amerikansk myndighet har offentliggjort anbudshandlingar avseende inköp av Precise Biometrics kombinerade smartkorts- och fingeravtrycksläsare, Precise 200 MC, för fortsatt användning inom ett existerande Public Key Infrastructure (PKI) program. Precise Biometrics avser att inkomma med offert men kan i nuläget inte kommentera eventuell order. Kontaktperson: Thomas Marschall, VD och koncernchef, Precise Biometrics AB Telefon 046-31 11 10 eller 0734-35 11 10 E-post thomas.marschall@precisebiometrics.com Precise Biometrics är marknadsledande på produkter och lösningar baserade på fingeravtrycks­igenkänning. Tekniken säkerställer människors identitet på ett snabbt och tillförlitligt sätt, samtidigt som den minskar kostnader för hantering av lösenord, identitetsstöld och bedrägeri. Precise Biometrics levererar till företag och myndighetsorganisationer över hela världen och vår teknik är licensierad till närmare 100 miljoner användare. Precise Biometrics är listat på NASDAQ OMX Stockholm, small cap (PREC). För mer information, besök oss på www.precisebiometrics.com eller se en företagspresentation.

Om oss

Precise Biometrics är en marknadsledande leverantör av lösningar bekväm och säker autentisering av människors identitet, Vi utvecklar och säljer fingeravtrycksmjukvara som ger marknadens bästa användarupplevelse och säkerhet. Våra lösningar används hundratals miljoner gånger varje dag av människor över hela världen och marknadsförs tillsammans med starka partners. Mer information finns på: precisebiometrics.com. Följ oss på LinkedIn och Twitter.