Ny CFO på Precise Biometrics

Precise Biometrics AB har rekryterat Bo-Göran Jaxelius som CFO och medlem av ledningsgruppen. Rekryteringen kommer som ett resultat av tidigare kommunicerade förändringar för att nå lönsamhet under 2015. Rutger Petersson, R&D Director, blir också befordrad till ledningsgruppen vilket stärker bolagets satsning på att vara den ledande aktören inom fingeravtrycksteknologi.

”Bo-Göran och Rutger är varmt välkomna in i ledningsgruppen där de genom sina värdefulla erfarenheter kommer att stärka vårt operationella fokus framöver ytterligare”, säger Håkan Persson, VD för Precise Biometrics.

Bo-Göran Jaxelius är 43 år och civilekonom från Lunds universitet. Han har 20 års erfarenhet från ledande positioner som vd, ekonomichef och finanschef på Scalado AB, Deloitte, Zi Corporation och Decuma.

Rutger Petersson är 39 år och har en mastersexamen i datavetenskap från Växjö universitet. Han har över 15 års erfarenhet från tekniska positioner på Precise Biometrics, Ericsson och Teleca Mobile. Rutger har arbetat på Precise Biometrics sedan 2007, primärt med ledning av projekt och program.

Ledningsgruppen utgörs nu av Håkan Persson, VD, Patrik Lindeberg, COO, Daniel Edlund, Corporate Marketing Manager, Rutger Petersson, Director R&D och Bo-Göran Jaxelius, CFO .

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Precise Biometrics AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande kl. 8.00 den 8 september 2014.

Håkan Persson, VD, Precise Biometrics AB
Telefon; 046 31 11 05 eller 0734 35 11 05 ,
E-post; hakan.persson@precisebiometrics.com

Precise Biometrics är en marknadsledande leverantör av lösningar för igenkänning av fingeravtryck och för att säkerställa människors identitet. Med spetskompetens inom fingeravtrycksbiometri erbjuder Precise Biometrics snabb, exakt och säker verifiering av en person.

Tekniken kan användas för ID-, företags- och bankkort samt för tillgång till mobila lösningar, datorer och nätverk. Precise Biometrics levererar sina lösningar till företag och myndigheter över hela världen och företagets teknik är licensierad till nära 160 miljoner användare.