Precise BioMatch Mobile integrerad i två nya smartphones

Precise Biometrics produkt för fingeravtrycksigenkänning i mobila enheter, Precise BioMatch™ Mobile, har genom samarbetet med Fingerprint Cards (FPC) integrerats i två nya smartphones från en kinesisk tillverkare.

Integrationen ger licensintäkter med start under fjärde kvartalet 2015. Värdet av licensintäkterna är baserat på antalet sensorer som FPC levererar till mobiltelefontillverkaren och kan därför inte prognostiseras i dagsläget.

”Vi är glada över att mobiltelefontillverkaren fortsätter att använda Precise BioMatch Mobile. Högpresterande fingeravtrycksmjukvara är avgörande för att säkerställa en bra användarupplevelse och säker verifiering av identitet”, säger Håkan Persson, VD för Precise Biometrics.

Precise BioMatch Mobile gör det möjligt att på ett enkelt sätt integrera fingeravtrycksteknik i smartphones och surfplattor. En unik patentskyddad hybridalgoritm optimerar lösningen för små touchsensorer i mobila miljöer. Mjukvaran ger snabb, noggrann och säker kontroll av användarens identitet vilket gör det bekvämt för konsumenterna att låsa upp sina mobila enheter eller identifiera sig för tjänster.

Precise Biometrics levererar även fingeravtrycksteknik till stationära och inbyggda system. Precise BioMatch TM Embedded gör det möjligt att på ett enkelt sätt integrera fingeravtrycks-teknik i ett stort antal miljöer och applikationer.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Precise Biometrics AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 november 2015 kl. 16.40.

Håkan Persson, VD, Precise Biometrics AB

Telefon; 046 31 11 05 eller 0734 35 11 05
E-post; hakan.persson@precisebiometrics.com

Precise Biometrics är en marknadsledande leverantör av lösningar för att säkerställa människors identitet genom smarta kort och fingeravtrycksteknik. Bolagets produkter kan användas för ID-, företags- och bankkort samt för tillgång till mobila lösningar, datorer och nätverk. Precise Biometrics levererar lösningar till företag och myndigheter över hela världen. Bolagets produkter är licensierade till nära 160 miljoner användare. Mer information finns på precisebiometrics.com