Precise Biometrics lanserar Tactivo™ för iPad mini och Tactivo för iPad Air

Tactivo för iPad mini har nu godkänts av Apple och lanseras globalt.

Precise Biometrics lanserar nu sitt första smarta skal för iPad mini. Tactivo för iPad mini har uppnått MFi-certifiering från Apple samt godkännande som LACS (Logical Access Control System) Mobile Transparent Reader enligt FIPS 201 Testing Program och är därmed redo för global lansering. Dessutom genomgår för närvarande Tactivo för iPad Air de slutliga certifieringarna och förväntas vara klar för lansering inom en mycket snar framtid.

De nya produkterna i produktfamiljen Tactivo har en ny, innovativ design som medför ytterligare förbättrad användarvänlighet. Med dessa lanseringar, har Precise Biometrics en komplett portfölj av Tactivo-produkter för alla aktuella modeller av iPhone och iPad.

Med de två nya Tactivo-produkterna lanserar Precise Biometrics även Guardian Cases i gummi som täcker och skyddar både Tactivo och iPad. Guardian Case är idealiskt för användning i tuffare miljöer, t.ex. inom sjukvården och militären.

Tactivo för iPad mini och Tactivo för iPad Air inkluderar en smartkortsläsare. Tillsammans med appar och lösningar från Precise Biometrics partners möjliggörs för myndigheter och företag att upprätthålla en hög säkerhetsnivå för anställda som använder mobila enheter för att komma åt känslig information. Tactivo stödjer både traditionella smarta kort, till exempel den amerikanska regeringens PIV- och CAC-kort och det svenska SITHS-kortet, samt betalkort med chip.

Precise Biometrics kommer att visa dessa nya produkter på Connect:ID i Washington DC 18-19 mars.

iPhone och iPad är varumärken som ägs av Apple Inc., registrerade i USA och andra länder. iPad Air och iPad mini är varumärken som ägs av Apple Inc.

Håkan Persson, VD och koncernchef, Precise Biometrics AB
Telefon; 046 31 11 05 eller 0734 35 11 05 ,
E-post; hakan.persson@precisebiometrics.com

Telefon 046 31 11 47 eller 0734 35 11 47
E-post patrik.norberg@precisebiometrics.com

Precise Biometrics är en marknadsledande leverantör av lösningar för igenkänning av fingeravtryck och för att säkerställa människors identitet. Med spetskompetens inom fingeravtrycksbiometri erbjuder Precise Biometrics snabb, exakt och säker verifiering av en person.

Tekniken kan användas för ID-, företags- och bankkort samt för tillgång till mobila lösningar, datorer och nätverk. Precise Biometrics levererar sina lösningar till företag och myndigheter över hela världen och företagets teknik är licensierad till nära 160 miljoner användare.