Precise Biometrics omorganiserar försäljningsorganisationen i USA

Precise Biometrics omorganiserar den amerikanska försäljningsorganisationen för Tactivo. Säljteamet centraliseras till huvudkontoret i Lund i linje med bolagets globala partnerförsäljningsstrategi vilket möjliggör effektivare användning av bolagets resurser. Jeff Scott, Vice President Sales Americas, lämnar bolaget som ett resultat av omorganisationen.

”Efterfrågan av mobila smartkortläsare ökar på flertalet marknader, framförallt inom europeisk hälso- och sjukvård. Vi är fortsatt positiva till utvecklingen av Tactivo i USA även om försäljningen hittills inte har motsvarat våra förväntningar. Med stöd av vårt säljteam i Sverige kommer vårt starka partnernätverk att säkerställa en hög lokal marknadsnärvaro i USA, säger Håkan Persson, VD för Precise Biometrics.

Precise Biometrics lanserade nyligen smartkortläsare för iPhone 6, iPad mini 3 och iPad Air 2.

iPhone och iPad är varumärken som ägs av Apple Inc., registrerade i USA och andra länder. iPad Air och iPad mini är varumärken som ägs av Apple Inc.

Håkan Persson, VD, Precise Biometrics AB

Telefon; 046 31 11 05 eller 0734 35 11 05
E-post; hakan.persson@precisebiometrics.com

Precise Biometrics är en marknadsledande leverantör av lösningar för igenkänning av fingeravtryck och för att säkerställa människors identitet. Med spetskompetens inom fingeravtrycksbiometri erbjuder Precise Biometrics snabb, exakt och säker verifiering av en person. Produkten kan användas för ID-, företags- och bankkort samt för tillgång till mobila lösningar, datorer och nätverk. Bolaget levererar sina lösningar till företag och myndigheter över hela världen och företagets teknik är licensierad till nära 160 miljoner användare.

Mer information finns på www.precisebiometrics.com