Precise Biometrics tillkännager partnerskap med FedSolve

Precise Biometrics partnerlista fortsätter att växa med FedSolve

Precise Biometrics tillkännager idag partnerskap för mobila lösningar med FedSolve, en amerikansk systemintegratör och återförsäljare med särskild minoritetsstatus* som ger dem fördelar vid myndighetsupphandlingar. Tillsammans med FedSolves kompetens inom IT-tjänstområdet och deras omfattande kontraktsportfölj möjliggör detta för myndigheter att enklare köpa in och implementera starka autentiseringslösningar.

”Vi är mycket glada att tillkännage vårt partnerskap med FedSolve”, säger Precise Biometrics VD, Thomas Marschall. ”Vi förväntar oss att mobilsäkerhetsmarknaden får en tresiffrig marknadstillväxt för nya identifieringstekniker under 2012. Tillväxten gör att vi ser allt större potential för våra mobila erbjudanden och vi behöver partners som FedSolve för att möta denna växande efterfrågan.”

”Ett strategiskt partnerskap mellan Precise Biometrics och FedSolve är helt logiskt. Precise Biometrics intelligenta mobilskal med smartkort och fingeravtrycksläsare och FedSolves omfattande erfarenhet som återförsäljare åt både civila myndigheter och försvarsmyndigheter (Department of Defense) gör att vi ser stora möjligheter med samarbetet under 2012 och framåt. Dessutom är vi priviligerade genom våra existerande myndighetskontrakt, vår minoritetsstatus* samt andra kontraktsvägar som ger oss fördelar vid myndighetsupphandlingar”säger Robb Wong, VD för FedSolve, LLC

Precise Biometrics intelligenta mobilskal med smartkort- och fingeravtrycksläsare uppfyller ett behov för användare som vill få tillgång till säkra nätverk eller tjänster med sina mobiltelefoner eller surfplattor, men som hindras av detta på grund av att de inte kan uppfylla säkerhetskraven för autentisering. De intelligenta mobilskalen, som har en skräddarsydd design för smartphone och surfplattor, fyller dessutom en lucka inom den mobila säkerhetsbranschen genom att låta utvecklare själva bygga lösningar med smartkorts- eller fingeravtrycksautentisering – eller båda –till de populäraste mobilplattformarna. Samtidigt gör de intelligenta mobilskalen verfiering både enkel och bekväm för användaren.

*Amerikanska bolag där en eller fler ägare med sammanlagt mer än 51% innhav tillhör en minoritetsgrupp kan bli certiferade med minoritetsstatus. Detta ger bolaget fördel vid myndighetsupphandlingar

Om Precise Biometrics
Precise Biometrics är en marknadsledande leverantör av lösningar för igenkänning av fingeravtryck och för att säkerställa människors identitet. Med spetskompetens inom fingeravtrycksbiometri erbjuder Precise Biometrics snabb, exakt och säker verifiering av en person.

Tekniken kan användas för ID-, företags- och bankkort samt för tillgång till mobila lösningar, datorer och nätverk. Precise Biometrics levererar sina lösningar till företag och myndigheter över hela världen och företagets teknik är licensierad till nära 160 miljoner användare.

Presskontakt – Precise Biometrics
Meredith Esham, direktör, Marknad
Meredith.Esham@PreciseBiometrics.com
www.PreciseBiometrics.com

www.IdApps.com

Om FedSolve
FedSolve, LLC tillhandahåller konsulttjänster inom IT-stategi och -drift till alla ledningsnivåer inom statliga och lokala myndigheter. Företaget har på ett framgångsrikt sätt hjälpt myndigheter i förändringsprocesser att lösa utmaningar genom att tillämpa beprövade hanteringsmetoder och processer. Fedsolve tillhandahåller expertråd, hjälp och rådgivning för att stödja myndigheters målinriktade affärsfunktioner. Detta kan omfatta studier, analyser, utformning och utplacering av lösningar, IT-personalförstärkning och rapporter som dokumenterar föreslagna utvecklings-, rådgivnings- eller implementeringsförsök. FedSolves konsulter är själva tidigare myndighetschefer och/eller har erfarenhet av att hitta rätt kombination av kompetens, processer och tekniker för att lösa alla utmaningar.

Presskontakt – FedSolve
Robb Wong, VD/ordförande, FedSolve, LLC