Precise Biometrics tillsätter ny FoU-chef

Fredrik Clementson har utsetts till ny FoU-chef och medlem av ledningsgruppen. Fredrik tillträder sin roll den 1 september och ersätter Rutger Petersson som lämnar bolaget vid månadsskiftet.

”Fredrik har arbetat länge inom bolaget och har en genuin kunskap om vår verksamhet, produkter och kunder. Han kommer att stärka vår ledningsgrupp och blir instrumental i att lyfta vår produkt till nästa nivå”, säger Håkan Persson, VD för Precise Biometrics.

Fredrik Clementson är 36 år, civilingenjör från Danmarks Tekniska Universitet och har arbetat inom bolaget i tio år som utvecklare, projektledare och inom försäljning. Fredrik har tidigare erfarenhet från roller inom utveckling på Obigo och Teleca USA.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA
Håkan Persson, VD, Precise Biometrics
Telefon; 046 31 11 05 alt 0734 35 11 05
 E-mail;