Standardiserad Match-on-Card tillgänglig från marknadsledaren Precise Biometrics

Marknadsledande Precise Biometrics släpper nya produkter för integration av standardiserad Match-on-Card för en växande marknad. Produkten stödjer ISO-standard och bygger på teknik från Precise Biometrics fingeravtrycksextraktor som rankas högst i Ongoing MINEX.

Bygger på ISO-standard

Precise BioMatch™ ISO Match-on-Card bygger på standarden ISO 19794-2, vilken specificerar formatet för ett minutiabaserat templat på ett smart kort. Match-on-Card är konceptet att lagra och matcha ett fingeravtryck på ett smart kort.

Genom att bygga teknik på en standard uppnås interoperabilitet, vilket ger kunden möjlighet att välja produkter och lösningar från olika leverantörer. Detta leder till ökad flexibilitet och kostnadseffektivitet i ett biometriskt system. Standardisering signalerar även att tekniken har uppnått en viss mognadsnivå samt att det finns ett växande marknadsbehov.

Baseras på testad toppteknik

Produktlanseringen från Precise Biometrics omfattar integrationsverktyg för både smarta kort och applikationer. I integrationsvertyget för applikationer ingår även teknik baserad på Precise Biometrics fingeravtrycksextraktor som uppnått bästa resultat i Ongoing MINEX.. Detta innebär att företaget kan erbjuda sina samarbetspartners och kunder den bästa extraktorn som finns tillgänglig på marknaden idag.

Marknaden växer

Karin Sveheim, marknadschef på Precise Biometrics menar att efterfrågan på för Match-on-Card ökat på marknaden.

-          Vår nya standardiserade Match-on-Card-teknik är baserad på ISO-standard och kompletterar företagtes produktlinje. Detta betyder att vi nu kan erbjuda ännu bredare integrationsmöjligheter för våra partners och kunder, och kan på så sätt möta deras varierande behov på ett bättre sätt. Vi har partners som redan arbetar med att integrera den här produkten. Vi är stolta över att vara den leverantören som har de största projekten med nära 100 miljoner kontakterade licenser för Match-on-Card, en siffra vi naturligtvis förväntar oss kommer växa.

Om ISO

ISO (International Organization for Standardization) är väldens största utvecklare av internationella standarder. ISO/IEC 19794-2:2005 specificerar ett koncept och dataformat för representation av fingeravtryck baserade på minutiatemplat och möjliggör utbyte av minutiadata mellan system för avläsning, lagring och matchning.

Tel: 046-31 11 47, 0734-35 11 47
E-post: patrik.norberg@precisebiometrics.com

Precise Biometrics är marknadsledande på produkter och lösningar baserade på fingeravtrycks­igenkänning. Teknikensäkerställer människors identitet på ett snabbt och tillförlitigt sätt, samtidigt som den minskar kostnader för hantering av lösenord, identitetsstöld och bedrägeri.

Precise Biometrics levererar till företag och myndighetsorganisationer över hela världen och vår teknik är licensierad till närmare 100 miljoner användare.

För mer information, besök oss på www.precisebiometrics.com eller se en företagspresentation.