Gunde Svan blir personlig coach för Vasaloppsåkare

Gunde Svan – en av Sveriges främsta längdskidåkare genom tiderna – blir personlig coach för Vasaloppsåkare. I samarbete med Preem kommer tre Vasaloppsdeltagare att vinna personlig träning med Gunde Svan.

I vinter firar Preem tioårsjubileum som huvudsponsor för Vasaloppet. För att ladda upp lite extra inför Vasaloppsveckan 2018 lanserar Preem Facebookgruppen ”Team Preem – för alla som älskar Vasaloppet” där deltagare kan dela tips och erfarenheter om förberedelser, taktik och logistik med andra Vasaloppsentusiaster. Dessutom kommer tre personer att kunna vinna två träningstillfällen med Gunde Svan i samarbete med Preem.

Tävlingen, som är öppen för alla som ska åka Vasaloppet den 4 mars, sker i Facebookgruppen och sista dag för att anmäla sig är den 17 december. Vinnarna kommer sedan att bli kallade till Dalarna för träning tillsammans med Gunde Svan.

Gunde Svan - du ska träna tre skidåkare inför Vasaloppet - hur känner du inför det?
– Det är en rolig uppgift och om åkarna har en hög motivation och bra inställning så kommer de att få stora förbättringar på en relativt liten insats.

Vad är ditt mål för skidåkarna?
– Det beror på vilka vinnarna blir. Min målsättning för dem kan självklart skilja sig åt och därför rör det sig antagligen om tre stycken olika målsättningar. När jag var med om ett liknande projekt sist hade vissa förbättrat sin tid med så mycket som en hel timme.

Läs mer om Facebookgruppen på https://www.facebook.com/groups/149173222385057/

Preems presstelefon, 070 450 10 01
Maria Green, projektledare Vasaloppet Preem, 070 190 01 43
Niclas Brantingson, presschef Preem, 070 362 03 99, niclas.brantingson@preem.se

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige och Norge. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2016 var Preems omsättning 56 miljarder SEK.

Gunde Svan