Preem finalist i Powered by People 2018

Preem har för andra året i rad utsetts till finalist i Powered by People - en utmärkelse som Netsurvey har instiftat för att hedra och lyfta företag som arbetar aktivt med sina medarbetarrelationer.

Utmärkelsen är helt baserad på data från företagens medarbetarundersökningar där medarbetarnas verkliga uppfattningar styr vem som vinner, snarare än subjektiva bedömningar.

– Jag är stolt över att vara en del av Preem, ett bolag med en inspirerande vision och tydliga värderingar som vi är fast beslutade att göra till en del av vår vardag. Att våra medarbetare så högt värdesätter oss som arbetsgivare är otroligt glädjande och en förutsättning för att Preem ska lyckas nå sina högt ställda mål för att ta oss in i framtiden, säger Christian Bjerdén, HR-direktör på Preem.

Utmärkelsen delas ut årligen och kategorierna för året är "Störst förändringsresa" samt "Bästa bygg- och tillverkningsföretag" och "Bästa service- och tjänsteföretag".

Preem är nominerad i kategorin "Bästa bygg- och tillverkningsföretag" tillsammans med Stora Enso och Bonava.  Årets vinnare kommer att presenteras på ett inspirationsevent på Vasateatern i Stockholm den 22 mars.

Läs mer på https://poweredbypeople.nu/

Preems presstelefon, 070 450 10 01
Christian Bjerdén, HR-direktör Preem, 070 658 34 53
Magnus Gunnarsson, ansvarig Employer Branding Preem, 070 533 16 57
Niclas Brantingson, presschef Preem, 070 362 03 99, niclas.brantingson@preem.se

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Vi har ett återförsäljarnät som erbjuder direktleveranser. Sedan 2016 finns Preem även i Norge. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2016 var Preems omsättning 56 miljarder SEK.