Preem förlänger samarbetet med Vasaloppet

Preem har förlängt avtalet med Vasaloppet om att fortsätta som huvudsponsor året runt till världens äldsta, längsta och största långlopp på skidor. Avtalet gäller i ett år med option om ytterligare två år.

Sedan 2009 har Preem varit huvudsponsor till Vasaloppet, både till sommar- och vinterveckan, och har sett hur positivt sponsorskapet har utvecklats både när det gäller kännedom om varumärket och ökad försäljning under Vasaloppsperioden.

– Vi tror på långsiktiga relationer när det gäller sponsring och ett fortsatt samarbete bidrar till att stärka varumärket och relationen till våra kunder. Vasaloppet står för många positiva och känslomässiga inslag. Det har gett oss en möjlighet att kommunicera hela företaget och stödjer vår vision om hållbarhet och omtanke för människor och miljön. Vi får också en storartad chans att visa upp vårt stationskoncept, exempelvis vår satsning på Fresh Food, för att få fram nya goda och sunda maträtter utan att tumma på kvalitét eller råvaror, säger Marie Bark, marknadschef på Preem.

Samarbetet kommer att exponeras mot alla de som är på väg till och från Vasaloppsarrangemangen. Gemensamma aktiviteter kommer att genomföras både före, under och efter vasaloppsveckan. Internt inom Preem har Vasaloppet blivit en viktig friskvårdsatsning och många anställda deltar i något av loppen, som erbjuder något för både elitåkare och motionärer. Förra året deltog nästan tio procent av Preems personal i något av loppen.

– Vi är glada att kunna jobba vidare utifrån den djupa relation vi under åren etablerat med Preem, som med engagemang, kunskap och resurser hjälper oss göra arrangemangen bättre, säger Anders Selling, vd för Vasaloppet.

För mer information kontakta gärna:
Marie Bark, marknadschef, mobil: 070-340 03 53, e-post: marie.bark@preem.se
Tove Grönkvist, pressansvarig, mobil: 070-450 10 01, e-post: tove.gronkvist@preem.se

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa. Preems verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Preem förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Preem har ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 200 anställda varav 900 arbetar vid raffinaderierna. Tillsammans med personal hos återförsäljare och partners är vi över 3 000 medarbetare som möter kunderna under Preems varumärke. För helåret 2013 var Preems omsättning 89 miljarder SEK. Läs mer på www.preem.se

Vi tror på långsiktiga relationer när det gäller sponsring och ett fortsatt samarbete bidrar till att stärka varumärket och relationen till våra kunder. Vasaloppet står för många positiva och känslomässiga inslag. Det har gett oss en möjlighet att kommunicera hela företaget och stödjer vår vision om hållbarhet och omtanke för människor och miljön. Vi får också en storartad chans att visa upp vårt stationskoncept, exempelvis vår satsning på Fresh Food, för att få fram nya goda och sunda maträtter utan att tumma på kvalitét eller råvaror.
Marie Bark, marknadschef Preem