Preem inviger bemannad station vid Stigs Center

Preemstationen vid Stigs Center i Göteborg är nu ombyggd till en bemannad station och har fått ett riktigt ansiktslyft. Fredag den 24 april startar tre intensiva invigningsdagar där minicirkus med Cirkus Scott bland annat står på programmet. Samtliga sju bemannade Preemstationer i Göteborg firar med att bjuda på kaffe till alla som tankar under dessa tre dagar.

– Det känns väldigt roligt att vi nu är klara med ombyggnaden och kan erbjuda en ny modern bemannad station här vid Stigs Center. Läget är fantastiskt bra med närheten till E6:an och stationen är en del av vår expansiva satsning på etableringar längs med strategiska trafikplatser och knutpunkter runt om i Sverige. Vi har nu sju bemannade stationer i Göteborgsområdet och för att fira detta riktigt ordentligt bjuder vi alla som tankar under invigningshelgen den 24-26 april, på vårt erkänt goda kaffe, på samtliga sju stationer. Självklart är kaffet KRAV- och Fairtrade-märkt, säger Christer Nilsson, distriktschef på Preem.

Stationen vid Stigs Center tillhandahåller även drivmedel med högt innehåll av förnybara råvaror, som Preems unika Evolution Diesel som minskar koldioxidutsläppen med upp till 30 procent.

– Stationen serverar vårt matkoncept Freshfood, god mat med bra råvaror som exempelvis texas chili, stenugnsbakad pizza, fräscha sallader och matiga smörgåsar. Vår ambition är att skapa en trivsam mötesplats i cafémiljö med ett riktigt bra utbud som passar olika viljor i bilen. Alla kan komponera ihop sin egen måltid, oavsett om man väljer att äta på stationen, i bilen eller köper med hem, säger Christer Nilsson.

Mellan klockan 11 och 19 fredagen den 24 april kommer artister från Cirkus Scott att uppträda med minicirkus på stationen vid Stigs Center och det kommer också bjudas på provsmakningar från matsortimentet. Stationen är öppen alla dagar mellan 06:00 och 22:00.

På hitta station på preem.se finns information om var de andra stationerna i Göteborg är belägna.

För mer information kontakta gärna:
Christer Nilsson, distriktschef station, tel: 010- 450 18 03 , epost: christer.nilsson@preem.se
Tove Grönkvist, pressansvarig, tel: 070-450 10 01, epost: tove.gronkvist@preem.se

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa. Preems verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Preem förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Preem har ett rikstäckande servicenät med cirka 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 200 anställda varav 900 arbetar vid raffinaderierna. Tillsammans med personal hos återförsäljare och partners är vi över 3 000 medarbetare som möter kunderna under Preems varumärke. För helåret 2014 var Preems omsättning 94 miljarder SEK. Läs mer på www.preem.se

– Det känns väldigt roligt att vi nu är klara med ombyggnaden och kan erbjuda en ny modern bemannad station här vid Stigs Center. Läget är fantastiskt bra med närheten till E6:an och stationen är en del av vår expansiva satsning på etableringar längs med strategiska trafikplatser och knutpunkter runt om i Sverige. Vi har nu sju bemannade stationer i Göteborgsområdet och för att fira detta riktigt ordentligt bjuder vi alla som tankar under invigningshelgen den 24-26 april, på vårt erkänt goda kaffe, på samtliga sju stationer. Självklart är kaffet KRAV- och Fairtrade-märkt.
Chirster Nilsson, disktriktschef Preem