Preem öppnar ny station i Landskrona

Torsdagen den 20 september inviger Preem en ny station vid trafikplats Landskrona Södra längs E6:an. Stationen är en fullservicestation med elladdning, drivmedel, butik inklusive fresh food och drive in, tvätt, släputhyrning samt tank- och uppställningsplats för tung trafik.

Preem inviger ny station i Landskrona den 20 september, klockan 11.00.

– Vår förhoppning är att stationen blir tongivande i vårt stationsnät, sett till antal kunder och drivmedelsvolymer. Detta eftersom cirka 40 000 fordon passerar längs E6:an varje dygn, säger Daniel Ljungberg, distriktchef på Preem.

• Adress: Företagsvägen 4, Landskrona
  • Koordinater: Lat: 55.87553. Lon: 12.88434
  • 6 tankplatser för lätt trafik: Preem Evolution Bensin, Etanol, Preem Evolution Diesel
  • 4 tankplatser för tung trafik: Preem Evolution Diesel, HVO 100 Diesel, AdBlue
  • 2 stolpar för snabb elladdning via E.ON

Daniel Ljungberg, distriktchef Butik, 070 518 00 47
Preems presstelefon, 070 450 10 01, press@preem.se

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige och Norge. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2017 var Preems omsättning 69 miljarder SEK.