PreOpening färdigställer projekt för Urban Deli

I början av oktober öppnade Urban Deli sin fjärde enhet som ligger i Åhléns City i Stockholm. Konsultföretaget PreOpening har projektlett den nya satsningen där målet varit att skapa så effektiva ytor som möjligt.

Lilla Urban Deli City är en ny restaurang i Åhléns City som serverar frukost, lunch, mellanmål och middag för 30 sittande gäster. Utbudet består av främst sallader där en stor del av försäljningen går som take-away.

– Vi anlitade PreOpening för professionell hjälp med projektledningen av själva restaurangbygget, säger Jesper Weidlitz som är vd på Urban Deli. PreOpening är duktiga på att hålla ihop samtliga trådar i projekten och leverera i tid.

Lilla Urban Deli City är ett av flera projekt som PreOpening genomfört för Urban Deli. Bygget pågick under en intensiv period från juni till slutet av september.

– En stor del av projektet genomfördes under leverantörernas semestertid vilket var en utmaning, säger Sarah Olsson som är projektledare och regionchef för Stockholm på PreOpening. Det är dock alltid spännande att få vara delaktig i förverkligandet av Urban Delis visioner, vilket i det här fallet innebar projektledning från start till öppning.

Jesper Weidlitz, vd Urban Deli
jesper.w@urbandeli.org

Sarah Olsson, regionchef Stockholm på PreOpening
Mobil: +46 (0)739 34 00 74
Mail: olsson@preopening.se

PreOpening är ett oberoende konsultbolag med uppdrag inom hotell-, restaurang- och mötesindustrin. Tjänsterna består av koncept- och affärsutveckling, projektledning, projektering, upphandling och inköp samt utveckling av pågående verksamhet. Vi har kontor i Göteborg och Stockholm och arbetar i hela Sverige.

– Det är dock alltid spännande att få vara delaktig i förverkligandet av Urban Delis visioner, vilket i det här fallet innebar projektledning från start till öppning.
Sarah Olsson, projektledare och regionchef för Stockholm på PreOpening