Fler order till Prevas i Danmark

Fler order till Prevas i Danmark Prevas Bioinformatics har fått en ny order på ett komplett projekt att utveckla ett bioinformatiksystem för internt bruk för Exiqon. Arbetet har redan påbörjats och är en naturlig följd av den nu slutförda förstudie som levererats. Kunden är Exiqon som är ett snabbväxande bioteknikföretag som erbjuder teknologier, produkter och kundtjänster för genprofilidentifiering och genexpressionsmönster inom farmacogenomik och funktionell genomik. Samarbetet med Exiqon är en mycket viktig referens då detta är ett av de mest dynamiska bioteknikföretagen på den danska marknaden med stark intern bioinformatik kompetens som nu stärks genom samarbetet med Prevas Bioinformatics säger Mats Grahn, affärsområdeschef Prevas Bioinformatics. Vi är mycket glada för det fortsatta förtroende ett av de ledande bioteknikföretagen visar oss säger Prevas VD Jonas Wiström i en kommentar. Denna order utgör en bra grund för vårt Danska bolag som startar sin verksamhet den 1 november. Kontaktperson Mats Grahn Jonas Wiström Vice President Prevas Bioinformatics CEO Prevas AB Tel: 018-56 27 27 Mobiltel:070-608 12 20 E-mail: mats.grahn@prevas.se E-mail: :jonas.wistrom@prevas.se Om Prevas Prevas är ett snabbväxande konsultföretag inom IT området och har idag ca 280 medarbetare inom affärsområdena bioinformatics, industry och telecom. Prevas är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet och kvalitet till ett fast pris. Se även www.prevas.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00460/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00460/bit0001.pdf