Order på Prevas PharmaLine

TM Order på Prevas PharmaLine från Pharmacia & Upjohns nya sprutcenter i Uppsala Prevas har fått en strategiskt viktig order i marknadssegmentet läkemedelsetikettering online. Prevasprodukten finns sedan tidigare hos läkemedelsbolag i Sverige och Norge och har även installerats i en fabrik på Irland. Ordern ses som strategiskt viktig då den är ett led i Prevas ökade satsning på denna marknadsnisch inom läkemedelsindustrin. För ytterligare information kontakta Mats Svensson, Regionchef 031-725 18 05 Göran Lundin, VD 021-19 05 03 www.prevas.se Prevas är ett av Sveriges mest framgångsrika projektorienterade industrinära IT-företag. De senaste årens expansion har varit drygt 40 procent årligen med bibehållen mycket god lönsamhet. Prevas är cirka 270 medarbetare och har kontor i Västerås, Göteborg, Karlstad, Linköping, Malmö, Skövde, Stockholm och Uppsala. Bland kunderna finns ABB, Astra, Atlas Copco, Ericsson, ICA, Pharmacia, Saab Automobile, Sandvik, Scania, Volvo m fl. Prevas är noterade på O-listan. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/12/19990512BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/12/19990512BIT00200/bit0002.pdf