Prevas får stororder från Sandvik

Prevas ska leverera en automationsanläggning för materialhantering till Sandvik Minings fabrik i Västberga. En större utmaning som Prevas kan åta sig tack vare att man har lång erfarenhet och kompetens inom industriell automation.

Sandvik Mining satsar på sin fabrik i Västberga och ska där utöka kapaciteten med en ny produktionslina. Prevas order från Sandvik Mining är ett helhetsåtagande för leverans av utrustning till den nya produktionslinan där konstruktion, tillverkning, montage och idrifttagning ingår.

– Prevas har en lång relation med Sandvik och jag är mycket glad att Sandvik Mining ger oss förtroendet att hjälpa dem med att utveckla och ta fram en ny produktionslina, säger Roger Keller regionchef inom Industrisystem på Prevas.

Industrins utmaningar kräver att produktiviteten ökar varje år, vilket i sin tur betyder att interna och externa processer ständigt måste förbättras. Att effektivisera och automatisera sina produktionsverksamheter kommer då högt upp på agendan. Prevas erbjudande, som en leverantör av kompletta produktionsanläggningar, är ett strategiskt erbjudande som matchar industrins behov och utmaningar.

Den här ordern stärker Prevas nordiska position som en komplett leverantör av systemuppdrag. Genom åren har vi förtjänat ett gott rykte om att vara en trygg och pålitlig samarbetspartner till våra kunder när de ska effektivisera sina produktionsanläggningar. Något som inte kan uppnås på kort tid utan uppfylls efter lång och trogen tjänst. Vi tror att äkta kundnytta enbart kan uppnås genom djupgående förståelse av kundens affärsbehov och verksamhet, säger Christer Ramebäck affärsområdeschef inom Industrisystem på Prevas.

I kraften av Prevas långa erfarenhet inom industriell automation, har vi möjlighet att erbjuda lösningar, kompetens och tjänster för att matcha våra kunders behov av integrerade lösningar. Inom exempelvis automation, erbjuder Prevas ”all inclusive” lösningar, som kompletta systemuppdrag, eller stöd till särskilda projektfaser för att säkerställa ett förstaklassigt slutresultat.

För mer information och uppföljning

Roger Keller, Regionchef Industrisystem Prevas
E-mail: roger.keller@prevas.se, Tfn: 021-360 19 16, Mobil: 070-641 26 40

Christer Ramebäck, Affärsområdeschef Industrisystem Prevas
E-mail: christer.rameback@prevas.se, Tfn: 031-725 18 88, Mobil: 070-227 33 95

Med spetskompetens inom inbyggda system och industriell IT bidrar Prevas med innovativa lösningar som skapar tillväxt. Prevas startade 1985 och är huvudleverantör och utvecklingspartner till ledande företag inom branscher som Life Science, telekom, fordon, försvar, energi samt verkstadsindustrin. Kontor finns i Sverige, Danmark, Norge och Indien med ca 600 medarbetare. Prevas är börsnoterade sedan 1998, NASDAQ OMX nordiska börs Stockholm. För mer information, se www.prevas.se.

Citat

Prevas har en lång relation med Sandvik och jag är mycket glad att Sandvik Mining ger oss förtroendet att hjälpa dem med att utveckla och ta fram en ny produktionslina.
Roger Keller affärsenhetschef på Prevas
Den här ordern stärker Prevas nordiska position som en komplett leverantör av systemuppdrag. Genom åren har vi förtjänat ett gott rykte om att vara en trygg och pålitlig samarbetspartner till våra kunder när de ska effektivisera sina produktionsanläggningar. Något som inte kan uppnås på kort tid utan uppfylls efter lång och trogen tjänst. Vi tror att äkta kundnytta enbart kan uppnås genom djupgående förståelse av kundens affärsbehov och verksamhet.
Christer Ramebäck affärsområdeschef på Prevas