Prevas fortsätter att expandera

PREVAS FORTSÄTTER ATT EXPANDERA Prevas som under år 2000 ökade sin omsättningen med 41 % under god lönsamhet har fått en bra start på det nya året. Under januari har Prevas haft en tillväxt på 56 %. Hela tillväxten är organisk. Den utsortering som just nu sker bland IT-konsulterna gynnar Prevas, säger VD Jonas Wiström i en kommentar. Vi upplever efterfrågan på spetskompetens, leveranssäkerhet och kvalitet som större än någonsin. Kontaktperson Jonas Wiström Ulf Ottosson President CEO Finance Director Tel: 08-726 40 11 Mobiltel: 070-544 18 34 E-mail: E-mail: jonas.wistrom@prevas.se ulf.ottosson@prevas.se Om Prevas Prevas är ett snabbväxande konsultföretag inom IT området och har idag ca 300 medarbetare inom affärsområdena bioinformatics, industry och telecom. Prevas är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet och kvalitet till ett fast pris. Se även www.prevas.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT00400/bit0001.pdf