Prevas fortsätter växa inom underhåll

Implementerar Infor EAM för Sipano Norge AS.

Sipano Norge AS är en ledande leverantör av process- och automationssystem för industriella tvätterier i Norge. Företaget är importör och generalagent för JENSEN Group som är världens största tillverkare av maskiner för industriella tvätterier. Sipanos målsättning är att erbjuda tvätteribranschen den bästa tekniken för industritvätt och projektering av kompletta anläggningar, inklusive servicesystem för nya och befintliga maskiner. Läs mer om Sipano på www.sipano.no.

Nu tar Sipano ytterligare ett steg i rätt riktningen för att uppfylla sin målsättning och implementerar Infor EAM från Prevas som sitt service- och underhållssystem. Prevas kommer att svara för driften av systemet som i starten implementeras hos en av Sipanos kunder. Kunden får även själv tillgång till systemet för att kunna följa upp sin utrustning, vilket i sin tur stärker Sipanos kunderbjudande.

- Vi letar ständig efter sätt att stärka vårt erbjudande till kunderna och ska erbjuda dem mervärde som en del av våra leveranser. Implementering av Infor EAM ger oss en metod att följa upp service och underhåll på den utrustning vi ansvarar för hos kunden. Med en ren Internet-lösning kan vi också erbjuda dem tillgång till lösningen för egen uppföljning, så att de hittar all information och dokumentation på samma ställe. Detta skapar trygghet för kunden och ger oss värdefull information för kostnadsuppföljning och förbättringar. Vi ser fram emot ett gott samarbete med Prevas, säger Frank Aune, teknisk chef vid Sipano.

Prevas är nordisk partner för Infor EAM – ett av världens mest spridda service- och underhållssystem med fler än 15 000 kunder världen över. Systemet är baserat på ledande webbteknik och med grafisk visning av nyckeltal samt personliga inkorgar får man snabb och enkel överblick över egna uppgifter och deras status, samtidigt som systemet genom aktiv användning och analyser ger kunderna bättre beslutsunderlag.

- Infor EAM är redan ett vanligt förekommande underhållssystem i Norden, men Sipano är en av flera kunder som ser värdet av att också använda lösningen som servicesystem. Genom att lägga in kundernas utrustning, med tillhörande rutiner, procedurer och dokumentation, ger de sina kunder mervärde. Detta samtidigt som de förbättrar sin förmåga att följa upp och dokumentera serviceuppgifter, vilket i sin tur skapar en vinn-vinn-situation. Vi är glada över att få vara delaktiga i Sipanos vidare tillväxt och kommer att samarbeta aktivt med Sipano för att bidra till detta, berättar Einar Alexander Andersen Sales Manager EAM vid Prevas.

Implementeringen av Infor EAM är i full gång och lösningen kommer att tas i drift redan före sommaren.

For mer informasjon og oppfølging

Tord Svanqvist, Center of Excellence EAM Prevas AB
E-mail: tord.svanqvist@prevas.se, Mobil: +46 733-75 70 68

Einar Alexander Andersen, Sales Manager EAM, Prevas AS
E-post: einar.alexander.andersen@prevas.no, Mobil: +47 41 53 73 13

Med spetskompetens inom inbyggda system och industriell IT bidrar Prevas med innovativa lösningar som skapar tillväxt. Prevas startade 1985 och är huvudleverantör och utvecklingspartner till ledande företag inom branscher som Life Science, telekom, fordon, försvar, energi samt verkstadsindustrin. Kontor finns i Sverige, Danmark, Norge och Indien med ca 600 medarbetare. Prevas är börsnoterade sedan 1998, NASDAQ OMX nordiska börs Stockholm. För mer information, se www.prevas.se.

Citat

Vi letar ständig efter sätt att stärka vårt erbjudande till kunderna och ska erbjuda dem mervärde som en del av våra leveranser. Implementering av Infor EAM ger oss en metod att följa upp service och underhåll på den utrustning vi ansvarar för hos kunden. Med en ren Internet-lösning kan vi också erbjuda dem tillgång till lösningen för egen uppföljning, så att de hittar all information och dokumentation på samma ställe. Detta skapar trygghet för kunden och ger oss värdefull information för kostnadsuppföljning och förbättringar. Vi ser fram emot ett gott samarbete med Prevas.
Frank Aune, teknisk chef vid Sipano
Infor EAM är redan ett vanligt förekommande underhållssystem i Norden, men Sipano är en av flera kunder som ser värdet av att också använda lösningen som servicesystem. Genom att lägga in kundernas utrustning, med tillhörande rutiner, procedurer och dokumentation, ger de sina kunder mervärde. Detta samtidigt som de förbättrar sin förmåga att följa upp och dokumentera serviceuppgifter, vilket i sin tur skapar en vinn-vinn-situation. Vi är glada över att få vara delaktiga i Sipanos vidare tillväxt och kommer att samarbeta aktivt med Sipano för att bidra till detta.
Einar Alexander Andersen Sales Manager EAM vid Prevas