Prevas Snitcher Food effektiviserar livsmedelsindustrin

Snitcher Food effektiviserar livsmedelsindustrin Elektroniska varucertifikat (VCD) införs nu på bred front mellan leverantörer och dagligvaruhandeln. Handeln avser att efter den 31 december 2003 endast ta emot elektroniska varucertifikat. För att bli en godkänd leverantör krävs verifiering av EAN Sverige. Det senaste tillskottet är Snitcher Food från Prevas. Godkänd leverantör Snitcher Food har godkänts av EAN Sverige som produktinformationssystem för att leverera elektroniska VCD. Detta innebär att livsmedelsproducenter kan använda systemet för att leverera varucertifikat till ICA, Coop m.fl. som ställer krav på elektroniska varucertifikat. EAN Sverige har formulerat ett regelverk för hur dessa transaktioner ska skickas mellan leverantör och kund. Domstein Enghav är första kund av Snitcher Food som använder sig av VCD- funktionen. Snitcher Food - säker hantering av produktinformation Snitcher Food är en del i produktportföljen Snitcher som Prevas tagit fram. Snitcher Food är ett system för säker hantering av produktinformation och produktmärkning inom livsmedelstillverkning. Snitcher Food hanterar all fakta (produktdata) för en artikel/produkt samt design av etiketter och utskrift av dessa. Spårbarhetsdata (EAN 128, SSCC) och versionshantering av information (produktfakta/etiketter) är andra funktioner som ingår. Snitcher Food bygger på Prevas erfarenhet av att hantera information inom läkemedelsindustrin. För ytterligare fakta se även www.snitcher.se och www.vcd.nu. Kontaktperson Tom Hollowell, chef Products & Customer Support Tel: 054-14 74 33 Mobil: 0703-14 74 33 E-mail: tom.hollowell@prevas.se Om Prevas Prevas är ett projektorienterat, högteknologiskt IT-företag som erbjuder konsulttjänster, produkter och support till kunder med verksamhet inom produktutveckling, produktion och life science. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet och kvalitet till fast pris. Prevas är noterat på Stockholmsbörsen. Se även www.prevas.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/04/20031104BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/04/20031104BIT00230/wkr0002.pdf