Prevas tecknar ramavtal med AstraZeneca

Prevas tecknar ramavtal med AstraZeneca Prevas har tecknat ramavtal med AstraZeneca avseende IT-tjänster. Avtalet innebär att Prevas har blivit utvald tillsammans med ett mindre antal leverantörer som ska leverera IT-lösningar och resurser under de närmaste två åren. "AstraZeneca är med svenska mått en mycket stor köpare av IT-tjänster och för Prevas betyder ramavtalet och det reducerade antalet leverantörer till AstraZeneca en stor tillväxtmöjlighet. AstraZeneca kommer att få tillgång till hela Prevas utbud av tekniska IT-tjänster, från utveckling av verksamhetsanpassade forskningssystem till avancerade lösningar för produktionsstyrning" säger Jonas Wiström, VD på Prevas. "Naturligtvis är vi mycket stolta över att AstraZeneca har valt Prevas som en av sina viktigaste leverantörer av IT-tjänster och vi ser fram emot att fördjupa relationen. Vår erfarenhet från forskningsrelaterade IT-system inom Life Science är, tillsammans med Prevas dokumenterade förmåga att leverera med hög kvalitet i rätt tid, en avgörande styrka när det gäller att tillgodose AstraZenecas behov av IT-tjänster" säger Hans Fondelius, affärsområdeschef för Prevas Bioinformatics. Kontaktperson Anders Englund, Senior Vice President Prevas Bioinformatics Tel: 08-726 40 56 Mobil: 070-620 96 59 E-mail: anders.englund@prevas.se Om Prevas Prevas är ett framgångsrikt konsultföretag inom IT området och har idag ca 240 medarbetare inom affärsenheterna Bioinformatics och Systems. Prevas är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet och kvalitet till ett fast pris. Se även www.prevas.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/03/20020703BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/03/20020703BIT00370/wkr0002.pdf