Vet du hur viktigt ljuset är för dig?

Prevas kund, LYS Technologies, har lanserat världens första användarvänliga och bärbara produkt som mäter din personliga ljusexponering. Med en tillhörande app kan den även hjälpa dig att hålla koll på dygnsrytmen som är bra för dig.

LYS Technologies, ett nystartat Londonbaserat design- och teknologibolag, har lanserat den första produktgenerationen som med hjälp av ljussensorer och algoritmer, samt en tillhörande app, ger dig viktiga insikter i vilket ljusbehov din kropp behöver varje dag. På ett naturligt sätt kan man påverka sitt välbefinnande. LYS 1.0 är myntformad, bärbar och tillverkad i snygg skandinavisk design.

På bara 9 månader har Prevas hjälpt LYS Technologies att ta sin innovativa idé genom snabb prototypframtagning, användartester till produktion. Läs mer om projektet och utvecklingen i nästa utgåva av Prevas kundtidning, Tech Trends (ges ut andra kvartalet 2018).

För mer information, text och bilder, kontakta gärna

Henrik Møller, President, Prevas A/S
E-mail: henrik.moller@prevas.dk, Tel: +45 3329 3456, Mobil: +45 2949 9202

Helena Lundin, Communication and Information Manager, Prevas AB
E-mail: helena.lundin@prevas.se, Tel: +46 21 360 19 20, Mobil: +46 70 608 75 55

Prevas är utvecklingspartner till företag inom många branscher. Vår passion är att lösa teknikutmaningar för att utveckla smarta produkter och smarta fabriker. Med spetskompetens inom teknisk produktutveckling, inbyggda system och industriell IT & automation bidrar Prevas med innovativa lösningar och tjänster som skapar tillväxt. Prevas startade 1985 och är huvudleverantör och utvecklingspartner till ledande företag inom branscher som Life Science, telekom, fordon, försvar, energi samt verkstadsindustrin. Kontor finns i Sverige, Danmark, Norge och Indien med ca 550 medarbetare. Prevas är börsnoterade på NASDAQ Stockholm sedan 1998. För mer information, se www.prevas.se.