PRESSMEDDELANDE Härdplaster- arbeta på rätt sätt

Vid hantering av kemikalier är säkerhet extra viktig. Prevents utbildningsmaterial Härdplaster- arbeta på rätt sätt förmedlar kunskap kring just säkerhet vid arbete med härdplastkomponenter.

Boken innehåller också en checklista, ordförklaringar, en förteckning över aktuell lagstiftning som berör området samt litteraturförteckning. Till utbildningsmaterialet finns även en handledning på cd riktad till utbildare.

Materialet riktar sig bland annat till dem som utför arbeten med att tillverka härdplast eller som använder produkter som innehåller härdplastkomponenter. Kravet på utbildning omfattar också arbetsledning, företagshälsovård, inköpare, produktionstekniker, produktutvecklare, råvarutillverkare, skyddsombud, tandvårdspersonal med flera.

Härdplaster, arbeta på rätt sätt (art 663) kostar 290 kronor exklusive moms och kan beställas från Prevents orderavdelning på tfn 08-402 02 20, fax 08-402 02 40 eller via www.prevent.se/bokhandel.

För ytterligare information kontakta: Marianne Zetterblom, informatör, tfn: 08-402 02 52, marianne.zetterblom@prevent.se Karin Grahn, projektledare, tfn: 08-402 02 51, karin.grahn@prevent.se

Om oss

Alla vinner på en bättre arbetsmiljö. Prevent förmedlar kunskap om hur man genom ett hälsofrämjande arbetsmiljöarbete kan skapa framgångsrika företag där alla är säkra och mår bra. Vi är en ideell organisation som ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK. Besök www.prevent.se - kunskaper för en bättre arbetsdag!