Omfattande ESL-roll out stärker Pricer i Japan

Omfattande ESL-roll out stärker Pricers position i Japan En av Japans största detaljhandelskedjor kommer att installera Pricers ESL-system i fler än 150 av sina hypermarkets, vilket innebär den hittills största ESL "roll outen" utanför Europa. Installationerna är planerade att vara avslutade inom ett år med start under hösten 2004. Pricer AB har sedan 2001 en order från sin japanska partner Ishida Co., Ltd. värderad till 25 MUSD, med leverans fram till och med 2007. Ordervärdet för 2004 är redan täckt av dagens ökade installationer i över 40 olika dagligvarukedjor i Japan. Därför kommer de nytillkomna installationerna att för Pricer resultera i nya order från Ishida Co., Ltd. under 2004 samt lägga grunden för nya betydande order under 2005. "Vi är mycket stolta över detta erkännande från en av de största och ledande detaljhandelskedjorna i Japan. Under mer än ett år har flera ESL- leverantörer utvärderats ingående av ett företag som förmodligen är det mest kvalitetsmedvetna inom sin bransch idag," säger Mr. Toshiyuki Kikukawa, Manager, ESL Business Center vid Ishida Co., Ltd. "Det här är ett genombrott som kommer att få stort genomslag inom hela den japanska detaljhandeln." "De japanska detaljhandelsföretagen har under den senaste tioårsperioden varit pionjärer i införandet av ny teknologi inom dagligvaruhandel. Förmågan att snabbt och framgångsrikt implementera ny teknologi i stor skala har banat väg för ett internationellt erkännande av de japanska företagen," säger Jan Forssjö, VD för Pricer AB. "Med denna storskaliga implementering av Pricers ESL-system hos ännu ett ledande detaljhandelsföretag kommer Pricers produktutvecklingstakt att öka. Nyckelfaktorn bakom denna framgång ligger i samarbetet med vår japanska partner Ishida Co., Ltd. med vilket vi har ett joint venture bolag som bedriver forskning och utveckling. Vår nära relation och långsiktiga engagemang formar grundstenarna i hela vår verksamhet." För ytterligare information, vänligen kontakta: Jan Forssjö, VD, Pricer AB: 08 - 505 582 00 Pricer AB (publ), grundat i Uppsala 1991, är en av de ledande leverantörerna av elektroniska display- och informationssystem till detaljhandeln. Pricer erbjuder elektroniska informationssystem som väsentligt ökar kundnyttan och kundernas produktivitet. Med det största produktutbudet på marknaden är Pricers ESL-system installerat i mer än 500 butiker på tre kontinenter. På kundlistan återfinns bland andra världens näst största detaljhandelskedja och några av de största detaljhandelskedjorna i Europa och Japan. Pricer erbjuder, i samarbete med ytterst kompetenta partners, en totalt integrerad lösning tillsammans med tilläggsprodukter, applikationer och tjänster. Pricer AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information besök gärna Pricers hemsida. Registrering för att automatiskt mottaga nyheter kan ske via webbplatsen. Pricer AB (publ) Bergkällavägen 20-22 Hemsida: www.pricer.se SE-192 79 Sollentuna Telefon: +46 (0)8 505 582 00 Sverige Organisationsnummer: 556427-7993 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/05/20040805BIT00130/wkr0001.pdf