Pricer och Netplex Group, Inc. har Tecknat Distributionsavtal

PRICER OCH NETPLEX GROUP, INC. HAR TECKNAT DISTRIBUTIONSAVTAL Pricer, Inc., Pricer ABs dotterbolag i USA, och Netplex Group, Inc. (NASDAQ: NTPL) har tecknat ett distributionsavtal för Pricers ESL-system. Pricer är ett av marknadens främsta företag inom ESL-branschen. Netplex är en ledande leverantör av konsult- och systemintegrationstjänster för detaljhandeln med femton års erfarenhet som leverantör till USAs främsta detaljhandelskedjor. På icke-exklusiv basis skall Netplex sälja, installera, integrera och ge support på Pricers ESL-system för sina kunders system. Initialt kommer man främst att fokusera på USA-marknaden, men avtalet ger möjlighet till samarbete på ett stort antal geografiska områden. Netplex skall integrera Pricers ESL-system i de lösningar de erbjuder sina detaljhandelskunder och kan därmed tillhandahålla bredare och mer kompletta system. Netplex fokuserar starkt på att erbjuda totala lösningar för den amerikanska detaljhandeln. "Pricer-systemet är ett utmärkt instrument för att implementera ännu effektivare affärslösningar för detaljhandeln och det hjälper dem förbättra kundservicen och samtidigt öka vinstmarginalerna tack vare ökad produktivitet", säger Larry Davenport, sälj- och marknadsdirektör på Netplex. "Avtalet med Netplex vidareutvecklar Pricers partnerstrategi och är ett viktigt steg för vår partnerrepresentation, särskilt på USA-marknaden", säger Thomas Landberg, VD för Pricer AB. "Netplex är en partner som ger dem som använder våra ESL-system en komplett, varaktig lösning." För ytterligare information, kontakta: Thomas Landberg, VD, Pricer AB: 018-18 81 00 Pricer AB (publ) grundades i Uppsala 1991 och har etablerat sig som en ledande leverantör på världsmarknaden för elektroniska display- och informationssystem till detaljhandeln. Pricer erbjuder elektroniska informationssystem avsedda att väsentligt öka konsumentnyttan och förbättra lönsamheten för detaljhandeln och dess leverantörer. Genom de kompetenta partners som Pricer arbetar med, erbjuds kunden en totalt integrerad lösning tillsammans med de produkter, applikationer och tjänster som dessa erbjuder. Pricer AB är registrerat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information, besök gärna Pricers hemsida, www.pricer.se . Där kan registrering ske för att automatiskt erhålla pressreleaser via e-post. Netplex Group, Inc. (NASDAQ: NTPL) www.netplexgroup.com skapar e- businesslösningar som kombinerar branschspecifika affärsstrategier, interaktiv digital marknadsföring, användarvänliga program- och datasystem samt infrastruktur för säkra, högpresterande Internet-system. Netplex kompletta utbud av branschstarka e-lösningar gör att deras kunder med tillförsikt kan ge sig in på det nya området digital handel. Netplex och Netplex-logon är varumärken för Netplex Group, Inc. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000322BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000322BIT00440/bit0002.pdf