PriceRunner.se och Råd & Rön i nytt samarbete

PriceRunner.se och tidningen Råd & Rön inleder ett samarbete om prisjämförelser och produkttester.
– Tillsammans kommer vi att kunna erbjuda Sveriges konsumenter unika köpguider, säger Victor Dahlborg, marknadschef på PriceRunner.se.

PriceRunner.se, Sveriges ledande konsumentguide för pris- och produktjämförelser, och tidningen Råd & Rön, Sveriges ledande konsumenttidning, inleder samarbetet när årets första nummer av Råd & Rön kommer ut den 23 januari.

– PriceRunner.se och Råd & Rön är två starka varumärken som båda står på konsumenternas sida och jobbar med att hjälpa konsumenterna till ett bra köp, säger Victor Dahlborg.

PriceRunner.se kommer att leverera prisjämförelser till Råd & Röns uppskattade produkttester. Testerna kommer att förutom i tidningen att publiceras på Råd & Röns hemsida samt på PriceRunner.se.

– För Råd & Rön betyder samarbetet med PriceRunner att vi kan erbjuda våra läsare bättre prisinformation i våra tester. Priserna varierar mycket från en butik till en annan. Detta kommer nu att synas i våra tester eftersom PriceRunner samlar upp priser från fler butiker. Dessutom kommer priserna att vara aktuella, säger Carina Lundgren, chefredaktör för Råd & Rön.

Bildtext: På konsumenternas sida – Carina Lundgren, chefredaktör för Råd & Rön, och Victor Dahlborg, marknadschef på PriceRunner.se.
Foto: MAGNUS GLANS. För fri publicering.

Victor Dahlborg, marknadschef PriceRunner.se, mobil 0709-25 35 95.

Om PriceRunner
PriceRunner är den ledande konsumentguiden för pris- och produktjämförelser. På ett och samma ställe listas de lägsta priserna, flest kundrecensioner och det största utbudet av produktinformation. Företaget har verksamhet i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Danmark, Österrike och USA. C:a 6 miljoner unika användare utnyttjar varje månad PriceRunners tjänst. Vi uppdaterar c:a 12 miljoner priser varje dag och jämför priser på produkter som TV-apparater, mobiltelefoner, digitalkameror, mp3-spelare, bärbara datorer och vitvaror, till bredband, resor och kontaktlinser. PriceRunner listar även – till skillnad från andra jämförelsesajter – priser från fysiska butiker. Företaget grundades 1999 och har sitt huvudkontor i Stockholm. PriceRunner förvärvades i augusti 2004 av det amerikanska online-marknadsföringsbolaget ValueClick, Inc. (Nasdaq: VCLK). För ytterligare information, vänligen besök www.pricerunner.com.

Den här releasen innehåller uttalanden och spekulationer om framtida utveckling som kan komma skilja sig från verkligheten. För detaljerad beskrivning se Forward looking statement disclaimer på http://se.pricerunner.com/pressrum.html.