Casas Patronales väljer Fair For Life

Den chilenska vinproducenten Casas Patronales väljer att certifiera sina viner med Fair For Life. En certifiering som fungerar som ett bevis för det fina jobb man gör både på vingårdarna och för de anställda på Casas Patronales, där man fortsätter jobba på som vanligt, men nu med ett bevis på goda insatser med Fair For Life certifieringen

Casas Patronales är en av de största vintillverkarna i Chile och firar nu 25 år som vinproducent. Grundvärderingarna i företaget har alltid varit familj, tradition och kvalitet vilket går hand i hand med kulturen som finns inom Fair For Life. Det gjorde valet av certifiering enkelt. Casas Patronales vill visa de växande ansvarskrävandemarknaderna, som den svenska, att man verkligen lägger stort arbete och tid på att få fram ett vin som producerats på ett etiskt sätt.

De produkter i Sverige som i första hand kommer märkas upp med Fair For Life är:

Casas Patronales Cabernet Sauvignon, Syrah BIB (2130) 189 kr.
Casas Patronales Rosé Cabernet Sauvignon Merlot BIB (6896) 189 kr.
Casas Patronales Mixtura Fair For Life (2100) 149 kr.

Om Fair For Life

Att vara Fair For Life certifierade innebär att företaget måste uppvisa ekonomisk spårbarhet i leverantörskedjan och anständiga arbetsvillkor för personalen. Ett Fair for Life certifierat företag är förpliktigade till rättvis handel- och hantering gentemot samtliga aktörer i leverantörsledet. Fair For Life certifieringen bekräftar också spårbarhet i hela handelskedjan från odling till butik.