En Argentinare, En Italienare och ett Sydafrikanskt lejon - Årets decembernyheter från PrimeWine Group

Nu är det som vanligt dags för en ny omgång av lanseringar i Systembolagets fasta sortiment. PrimeWine Group presenterar i år tre nyheter; En torr, balanserad chardonnay från Argentina, en fruktig Chianti
samt en av årets största lanseringar på Systembolaget där Leeuwenkuil [Löwenkull] står som producent.

Från Azienda Agricola Casale di Falchini  lanserar PWG Falchini Chianti Colli Senesi (2328) . Vinet bestårav Sangiovese och Merlot med smaker av mörka körsbär,fat, plommon, örter och choklad. Vinet kommer finnas i
365 butiker och kostar 119 kr.

Felino Chardonnay (6030) är PWGs vita nyhet och kommer ligga på 119 kr. Det är en härlig chardonnay från Argentina och producenten Viña Cobos . Felino Chardonnay är ett torrt vin med balanserad fatkaraktär och inslag av vanilj, tropisk frukt och citrus. Vinet kommer lanseras i 326 butiker och finnas tillgängligt från den 1 december.

Lion´s Lair (2006) kommer lanseras i samtliga Systembolag den 1 december för 229 kr. Mer information kommer snart.