Familjen SomeZin växer med silkeslena Smooth Blend

Den 1 mars får den omåttligt populära vinfamiljen SomeZin tillskott i form av ett extra mjukt och fruktigt rött vin. SomeZin Smooth Blend är, som namnet antyder, en blandning av druvor som Zinfandel, Merlot och Petit Sirah. Det ger ett mycket smakrikt och kryddigt vin med inslag av mörka bär, körsbär, lakrits och choklad. Precis som övriga SomeZin-viner passar det utmärkt både som sällskapsvin och till favoriträtter som pizza, pasta eller en köttbit.

SomeZin Zinfandel var marknadens första bag-in-box-vin på 100 procent Zinfandeldruva när den lanserades för dryga två år sedan. Åtskilliga konkurrenter senare är det fortfarande Systembolagets bästsäljande box i prissegmentet över 200 kr. Sedan dess har familjen även utökats med en Chardonnay och rosé på bag-in-box. SomeZin Zinfandel finns även på flaska sedan årets början.

- SomeZin är en enorm försäljningssuccé. Med produktfamiljen har vi lyckats pricka in svenskens smakpreferenser för mycket fruktiga viner som passar både till mingel och mat. Alla som tycker om SomeZin Zinfandel kommer att älska SomeZin Smooth Blend. Vinerna hamnar i samma smakkategori men Smooth Blend är snäppet rundare i smaken, säger Henrik Tönisson, Brand manager för SomeZin på Primewine Sweden AB.

SomeZin Smooth Blend är ett kryddigt, fruktigt och smakrikt vin med lätt fatkaraktär. Doften har inslag av mörka bär, arrak, körsbär och torkad frukt, medan smaken även urskiljer lakrits och choklad.

Priset för SomeZin Smooth Blend 2011 är 79 kr för 750 ml. Systembolagets artikelnummer är 6437.

För produktprov på SomeZin Smooth Blend eller mer information kontakta:

Caroline Grönroos, caroline@primewinegroup.com, 070 343 67 24

SomeZin importeras, säljs och marknadsförs av PrimeWine Group. Sedan starten 2002 har gruppen jobbat med att sätta samman en portfölj av världsledande vinmakare och vinvärldens nya stjärnor. Idag är vi stolta över vår bredd, kunskap och resultatet att vara en av de ledande leverantörerna av vin till såväl Systembolaget som till landets restauranger.