Försäljningssuccé för SomeZin på flaska

I november 2012 kom det populära boxvinet SomeZin Zinfandel på flaska. Tack vare en enorm efterfrågan – på en månad beställde svenskarna hela 5000 enheter – har flaskan kvalificerat sig in i Systembolagets ordinarie sortiment. SomeZin Zinfandel är sedan lanseringen för två år sedan Sveriges bästsäljande premiumbox. Varje vecka köper svenska folket 20 000 boxar av vinet. *

SomeZin Zinfandel var marknadens första bag-in-box-vin på 100 procent Zinfandeldruva när den lanserades för två år sedan. Åtskilliga konkurrenter senare är det fortfarande Systembolagets bästsäljande box i prissegmentet över 200kr.

-     Många svenskar har efterfrågat SomeZin Zinfandel på flaska, så vi visste att den var efterlängtad. När vi lanserade vinet på box för ett par år sedan lyckades vi pricka precis rätt smakmässigt; ett mycket fruktigt vin som funkar både på egen hand och med olika typer av populär mat som pizza, pasta och en köttbit, säger

säger Henrik Tönisson, Brand manager för SomeZin på Primewine Sweden AB.

SomeZin Zinfandel är ett mycket smakrikt och fruktigt vin med inslag av plommon, örter, jordgubbar, vanilj, lakrits, mörk choklad, kryddor och rostat kaffe. Många uppskattar vinet som sällskapsdryck, men det passar även bra till smakrik och välkryddad mat, liksom till hårda ostar.

Priset för SomeZin Zinfandel 2011 är 89 kr för 750 ml. Systembolagets artikelnummer är 2145.

*Baserat på Systembolagets försäljningssiffror från vecka 40 2010 till vecka 36 2012.

För produktprov på SomeZin Zinfandel eller mer information kontakta:

Karin Tångstedt, PR-ansvarig, karin.t@primewinegroup.com, 070 861 73 74

SomeZin importeras, säljs och marknadsförs av PrimeWine Group. Sedan starten 2002 har gruppen jobbat med att sätta samman en portfölj av världsledande vinmakare och vinvärldens nya stjärnor. Idag är vi stolta över vår bredd, kunskap och resultatet att vara en av de ledande leverantörerna av vin till såväl Systembolaget som till landets restauranger.