Grilla grönt och snabbt

Efter ett klick med den inbyggda tändaren är bärbara gasgrillen Vidar från PRIMUS redo för användning. Den låga vikten gör den praktisk vid utflykten och dessutom är den betydligt bättre för miljön än engångs- eller kolgrillen.

Smidigare än så här blir det knappast att grilla. Trots sin blygsamma storlek och vikt (40 x 41,5 x 9 cm/4.3 kg) har Vidar samma kapacitet som en större grill och rymmer mat för fyra personer samtidigt. Jämfört med en traditionell kolgrill orsakar gasgrillen bara en tredjedel så stort koldioxidutsläpp och är betydligt bättre för miljön är engångs- eller kolgrillen. Efter grillstunden slipper man hantera glödande kol och aska utan kan fälla ihop Vidar i den medföljande bärväskan. Non-stickbeläggning gör gallret lätt att rengöra på hemmaplan, till exempel i diskmaskin.Förutom bärväskan med axelrem levereras Vidar med en grilltång i rostfritt stål.Rekommenderat cirkapris är 999 kr (i butik i maj). Köper man väskan separat kostar den 149 kr (rek. cirkapris).

Högupplösta bilder finns på:

PRODUKTFAKTA VIDAR

Bränsle Gas (engångsbehållare)
Mått 40 x 41,5 x 9 cm(grillyta 28 x 35 cm)
Vikt 4,3 kg
Rek. cirkapris 999 SEK
I butik Maj 2012

Telefon:0768-663 844
E-post: eva@reftmark.se

Om PRIMUS:

Om oss

Primus är ett svenskt företag och en av världens ledande tillverkare av friluftsutrustning för att koka, värma och lysa. Vi finns i närmare 80 länder runt om i världen. Företaget grundades redan 1892 och produkterna är kända för sin höga kvalitet och pålitlighet. De har använts av många äventyrare såsom Amundsen, Andrée, Hillary och manga andra. Varumärket Primus är välkänt runt om i världen. Se www.primus.se